Mikor eddz, hogy meggyorsítsd a fogyást? Nem mindegy az időpont a kutatás szerint
A lényeg a kiválasztott napszak ugyanazon időpontjában végzett edzésben rejlik.

GettyImages-498617487
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

beauty and style

Gátolják a pattanások kialakulását és szűkítik a pórusokat: antioxidáns kencéket teszteltünk »

Ezek a legdivatosabb nadrágfazonok, ha hanyagolnád a farmert: extra nőiessé teszik a megjelenést »

Kate Moss 18 éves lánya már kész nő: Lila bájos arcáért odáig vannak a fotósok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gyakran annyira elfoglalt az ember, hogy nem tudja, milyen időszakban eddzen. Egy kis kardió munka előtt kellő energiával tölthet fel egész napra, úgy, ahogy egy gyors kocogás munka után remek alkalom a kikapcsolódásra és a stressz levezetésére.

Bár korábbi kutatások kimutatták, hogy az edzés hatékonysága szempontjából a kora reggeli testmozgás és a délutáni edzés a legideálisabb, egy 2019-es tanulmány szerint nem a kiválasztott napszak hozhat változást a pluszkilókkal folytatott harcban.  A mozgás mindenképpen fontos és jó, nem szabad azért kihagyni az edzést, mert máskor talán hatékonyabb lenne. A lustálkodás semmiképpen sem hoz eredményt.

Nem a napszak számít

Az amerikai Brown Alpert Orvostudományi Iskola kutatói által vezetett kísérlet kimutatta, hogy a hatékonyság szempontjából teljesen mindegy, hogy kora reggel, ebédszünet helyett vagy késő délután iktatod-e be a testmozgást, a lényeg az ugyanazon időpontban végzett edzésben rejlik.

GettyImages-1016571530

375 alany sportolási szokásait vizsgálták, amelyek szoros összefüggést mutattak a nap ugyanazon időpontjában végzett edzés és a gyorsabb fogyás között. A tanulmány szerzője, Leah Schumacher szerint a szervezet könnyebben alkalmazkodik egy előre beállított rendszerhez, és jobban teljesít, ha mindig ugyanabban az időpontban sportolunk.

Ha a hét meghatározott napjainak meghatározott időintervallumában mozog az ember, az egyfelől egyfajta automatizmust alakít ki, amihez hozzászokik a szervezet, másfelől könnyen beilleszthető a napi teendők közé. Az automatizmus azt is jelenti, hogy az edzés minimális akaratlagos szabályozással történik, vagyis minden automatikusan zajlik. A részvevők 68%-a számolt be arról, hogy edzési szokásaik a meghatározott időintervallumban automatikussá váltak, ami sokkal hatékonyabbá tette a pluszkilókkal folytatott küzdelmet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ugyanakkor hosszú távon csak azok a tevékenységek illeszthetőek be, amelyek nem okoznak nagy erőfeszítéseket, amelyek könnyedén beiktathatóak bármelyik napszakba, akármilyen elfoglalt is legyen az ember. Lehet ez például a munkahelyre való futás, séta vagy kocogás a vasútállomásig és délután vissza, de egy pilatesóra vagy egy kis kardió jellegű edzés is belefér a napi rutin kialakításába. 

GettyImages-1175207081

Az amerikai egészségügyi minisztérium szerint heti 150 perc mérsékelt edzés ajánlott, félórás-órás bontásban.

Mikor érdemes edzeni?

Az edzés, bármikor végzi is az ember, egészséges és fontos tevékenység. A tudósok azt találták, hogy bár a délutáni mozgás során a test fizikailag valóban több kalóriát éget el, a reggeli edzésnek is megvannak a maga előnyei.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük