Ez a krumpli segíti a fogyást! Hogy illeszd be az étrendbe a batátát?
Érdemes neked is kipróbálnod az édesburgonyát, ha szeretnél egészségesen fogyni.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

3 természetes hajvilágosító módszer, ha télen is napszítta tincseket szeretnél »

Elrontottad a szemsminkedet? Ettől az 1 perces trükktől profi munkának fog tűnni »

A téli szezon legdivatosabb hajszínei és frizurái: a természetes nőiesség a fodrászok új mottója »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az édesburgonya - spanyol nyelvterületen batáta - neve becsapós, mivel valójában nem krumpliról van szó. A szulákfélék nemzetségébe tartozó növénynek a gyökerét fogyasztjuk, míg a krumplinak a gumója kerül a tányérra.

Az édesburgonya íze - fajtától függően - a gesztenyéére vagy a sütőtökére emlékeztet. Nagyobb áruházakban vagy akár zöldségesnél is megvásárolhatod.

Az édesburgonya segíti a fogyást

Az édesburgonya béta-karotin-, valamint B- és C-vitamin-tartalma viszonylag magas. Fehérjét és sok szénhidrátot is tartalmaz, ám glikémiás indexe alacsony, így fogyasztása nem emeli meg túlságosan a vércukorszintet, hosszabb távon is eltelít. Megfigyelések szerint fogyasztásával csökkenthető az édesség utáni vágy. Mindezeknek köszönhetően elősegíti a súlyvesztést.

100 g főtt édesburgonya tápértéke

  • 84 kcal
  • 2,3 g rost
  • 300 mg kálium
  • 4,4 mg E-vitamin

Két fajtája van

Az édesburgonya két fajtája közül az egyik narancssárga húsú, héja sárgás, íze pedig a sütőtökére emlékeztet. A növény másik fajtája világosabb húsú, héja lilás, íze a gesztenyére hasonlít. Érdemes közepes méretűeket választanod, mert a nagyobb példányok olykor fásak. Tárold őket hűvös helyen, de hűtőbe ne tedd az édesburgonyát, mert megkeseredik.

Vegetáriánusoknak ajánlott

Az édesburgonyában lévő béta-karotin kétszeresére növeli a vas felszívódásának arányát a rizsből, kukoricából, valamint a búzából. Ennek hátterében az állhat, hogy blokkolja más fitokemikáliák, például a fitinsav és a fenolvegyületek vaskötő hatását.

Hogyan fogyaszd?

Számtalan formában beiktathatod étrendedbe a súlyvesztést is segítő növényt. Fogyaszthatod krémlevesnek - akár magában, akár sütőtökkel együtt. Ide kattintva találsz egy jó receptet. Fogyaszthatod a sütőtökhöz hasonló formában, egyszerűen a héjában sütve is. Készíthetsz fűszeres édesburgonyachipset is, ha ropogtatnivalóra vágsz. A vegyes sült zöldségek között is megállja a helyét, de akár töltheted is.

Cikkünk megírásában Lyndel Costain Szupertápanyagok című kézikönyve segített.

OLVASD EL EZT IS!

afrika dieta
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Így adj le 10 kilót!

Ezt is szeretjük