Hihetetlen, mennyi mindent gyógyít az isteni finom édesburgonya
Plusz 3 laktató, zsírégető köret
Az ünnepi menü is lehet egészséges!

nagykep?cikkid=164110&kep=edes-burgonya1-lead
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Bőrápoló olajok kismamáknak striák ellen: gyengéd, de mély ápolást adnak »

Ezt idd reggelire, ha másnapos vagy: ínycsiklandó, hidratáló turmix »

Hogyan lesz az irodai outfit fantáziadús? 6 nélkülözhetetlen ruhadarabot mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ideje, hogy újíts az ünnepi köretek megszokott arzenálján, és a hagyományos rizs-krumplisaláta duót lecseréld egy fantáziadúsabbra és zamatosabbra. Ha pedig olyat ajánlunk, amely nemcsak az emésztőrendszerre van kiváló élettani hatásokkal, hanem jótékonyan befolyásolja az inzulinrezisztenciát és a fogyást is, biztosan feljegyzed majd a családi szakácskönyvbe.

Az édesburgonyáról van szó, melynek egyedi ízvilága kellemes meglepetésként hat a karácsonyi asztalon. Az édeskés krumpli tele van A-, B6-, C- és E-vitaminnal, és keményítőtartalma miatt hosszabban emésztődik meg, így hamar garantálja a telítettség érzetet is.

Grillzöldségekkel, fokhagymával és zöldfűszerekkel ropogósra sütve akár önálló előételként is megállja a helyét. A batátának alacsony a koleszterin- és zsírtartalma, ezen kívül tele van mangánnal és rostokkal, melyek jótékonyan hatnak az egész emésztőrendszerre.

Megfelelő ünnepi menü inzulinrezisztencia esetén is

Az inzulinrezisztencia nemcsak olyan kellemetlen tüneteket produkál, mint a túlsúly és a pattanásos bőr. A betegség az egész hormonháztartásra rossz hatással van. Az orvosi diagnózis és a kezelés mellett mindenki sikeresen helyrebillentheti a szénhidrát-anyagcsere egyensúlyát, de ehhez diétára és megfelelően megválasztott fogásokra van szükség.

Olyan köreteket ajánlunk, amelyek beilleszthetőek az IR betegek egészségtudatos táplálkozásába, tehát rostokban és antioxidánsokban gazdag zöldségeket keresünk, amelyek segítenek a vércukor- és koleszterinszint szabályozásában, és nem mellesleg finom ízvilággal is rendelkeznek.

A karácsonyi menünél is odafigyelsz?

Ha táplálkozástudatos vagy az ünnepek alatt is, azzal csak jót teszel magadnak és a szeretteidnek. Adunk még pár nagyszerű tippet az egészséges vacsorához!

Cukkini - a legtöbb hatóanyaggal

A cukkininak igen magas az élelmirost- és víztartalma, emellett rendkívül tápláló. Nem éhezik mellette az ember, mert megvan benne a legtöbb vitamin és ásványi anyag. Magnézium-, kálium-, kalcium- és mangánforrás is, illetve többféle B- és C-vitamint tartalmaz. Igazi csúcszöldségnek számít, mert erős antioxidáns jellemzői miatt vértisztító és gyulladáscsökkentő hatással is bír.

Igaz rá az az alapszabály, amit az inzulinrezisztens diétázóknak be kell tartani, ez pedig a mínusz kalória, plusz rost. Ezek a rostanyagok azok, amelyek a vércukorérték és inzulinszint megfelelő szabályozása mellett bélregeneráló, tisztító, telítő hatásúak is. A cukkinit a méltán népszerű zöldségspagetti formájában, de vékony szeletekre reszelve, piros és sárga zöldségekkel tálalhatod a sültek mellé.

Az élénkzöld szuperzöldség, a brokkoli

A brokkoli egészségmegőrző növénynek hívják a dietetikusok. Nemcsak finom az íze, de remek méregtelenítő hírében is áll. Kutatások szerint cukorbetegség esetén is érdemes fogyasztani, mivel csökkenti a vércukorszintet és javítja az inzulinérzékenységet. Az élénkzöld zöldség az egyik legfontosabb immunerősítő.

Olyan fitovegyületek vannak benne, amelyek a felborult hormonháztartásra is jó hatással vannak. A brokkoli hatóanyagai szabályozzák a szénhidrát- és cukoranyagcserét, és nem emelik meg hirtelen a vércukorszintet. Prediabéteszben szenvedőknek kifejezetten ajánlott a fogyasztása. Párolva, ízes mártogatóssal vagy szószokkal szervírozva elnyeri majd a család tetszését is.

Az inkák egészségmegőrző kincse, a quinoa

Ideje kipróbálni az utóbbi évek slágerét, a quinoát! A régi inka haszonnövény egy teljes értékű gabonaféle. Rengeteg egészségügyi előnye van, és gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják. A szemcsés állagú, kuszkuszhoz hasonló quinoa késlelteti a cukor felszívódását, így csökkenti a vércukorszintet és az inzulinnal szembeni rezisztenciát. Vitamin- és ásványianyag-tartalmának köszönhetően a diabétesz okozta szövődmények ellen is hatásosnak bizonyult.

Külön jó oldala, hogy dióra hasonlító aromája miatt kifejezetten kellemes az íze. A szemcsés köretet művészi érzékkel pakold bele egy nagyobb dunsztosüvegbe. A legfinomabb és legszínesebb zöldségekből rétegezz rá pár adagot, úgy, hogy végül tökéletes szivárvány salátád legyen. Ha így tálalod a húsok mellé, garantáltan sikered lesz az asztalvendégeid körében.

Ezt is szeretjük