Miért hizlal, ha az irodaasztalnál eszel? Évek alatt komoly túlsúlyt okoz
Három ok miatt sem jó ötlet az íróasztalnál ebédelni.

eating az work
Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Csodás sminkeket készít magának az 50 éves nő: semmit nem visz túlzásba, de jó ránézni, úgy ragyog »

Ettől a nőies farmertól még nem kell elbúcsúzni: ősszel is szuperdivatos lesz »

Erősítő edzés renyhe hasfal ellen: evés után sem domborodik ki a pocak, ha ezek az izmok jó karban vannak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokaknak okoz nehézséget az irodai étkezés, és csak pár percük van bekapni az ételt még akkor is, ha különben hosszabb ebédidőt biztosítanak. Azonban különösen nehéz a súlykontroll akkor, ha az ember a számítógépe előtt fogyasztja el az ebédjét.

A számítógép előtti étkezés számos dologra hatással van, például növeli a stressz-szintet, mert az ember nem tudja feltöltődésre használni az ebédidőt, amellett a produktivitást is csökkenti, mert evés mellett nehezebb igazán arra koncentrálni, amit az ember csinál. Mindezen rossz hatások mellett pedig még a diétára is káros.

Ezért hizlal, ha az ember az íróasztalánál eszik

Három oka van annak, hogy miért nem érdemes az íróasztal mellett ebédelni, és ezek közül talán a leglényegesebb, hogy ilyenkor az ember kevésbé tudja nyomon követni, pontosan mennyi étel is fogy a tányérjáról.

eating munka

Akárcsak a televízió vagy a telefon esetében, ha valami elvonja az ember figyelmét evés közben, egyszerűen többet eszik. Ilyenkor a leptin nevű teltségérzethormon lassabban jelez az agynak, hogy ideje abbahagyni az evést, így pedig sokkal több kalóriát fogyaszt az ember, mint amennyit szeretne. Ha valaki nem figyel oda az evésre, csorbul az ételmemóriája is. A nap folyamán kevésbé fog emlékezni az agy, mennyit és mikor evett, és így hamarabb küld éhségjelzéseket, mint különben tenné.

Kutatások bizonyítják, hogy a sietve bekapott falatok általában nem a legegészségesebbek. Ilyenkor az ember túl elfoglalt ahhoz, hogy megmelegítsen magának egy rendes ebédet, vagy elmenjen és vásároljon, helyette inkább valami gyorsan fogyasztható, feldolgozott, csomagolt ebédet választ, ami pikk-pakk készen van, cserébe viszont egészségtelenebb, és sokkal kevésbé laktató.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha az ember így költi el az ebédjét, még a mozgásadagját is csökkenti, mivel nem áll fel az asztal mellől - ami máskülönben is tanácsos lenne legalább óránként egyszer, és nem csak azért, hogy elmenjen a konyháig. Ez pedig hosszú távon komoly hatással lehet a súlyra, amellett a vérkeringésre is, és az agy is lassabban forog tőle, ami ugyancsak csökkenti a produktivitást.

Észrevétlenül hizlaló vegyületek

Számos olyan vegyület van az ételekben, amelyek észrevétlenül hizlalhatnak. Ilyenek lehetnek például a műanyag dobozokban is, ezért nem mindegy, hogy miben viszed, vagy hogyan melegíted az ételt a munkahelyeden. Mutatjuk, mire kell figyelni.

 A képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük