Dobj le végleg 6 kilót!
Zsírégető, éhségcsökkentő diéta
Suzanne Somers diétája merőben más utat mutat, mint a legtöbb, zsírcsökkentésen alapuló módszer.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Suzanne Somers, a népszerű amerikai színésznő - híres szerepe volt többek között az Egyről a kettőre felesége és anyukája - és több diétás kiadvány szerzője olyan fogyókúrát álmodott meg, mely anélkül segít megszabadulni a felesleges kilóktól - méghozzá tartósan -, hogy veszélyeztetnéd egészséged, vagy éppen éhezned kellene.

Az alapötlet

Somers dietetikusok közreműködésével írt könyvsorozatában többek között azt az általa mítosznak tekintett állítást kívánja megcáfolni, miszerint a zsírral ellenségként kell bánni a súlykontroll és a jó egészség szempontjából. Erősen bírálja az alacsony zsírfogyasztási őrületet, szerinte ugyanis számos étellel lehet zsírt fogyasztani, ugyanakkor fogyni. Somers szerint a rossz minőségű szénhidrát nagyobb ellenség a zsírnál.

Az inzulinszint szabályozása

Az író elképzelése a szénhidrátok szerepéről a hízásban elsősorban dr. Diana Schwarzbein endokrinológus és A Schwarzbein-elv szerzőjének elméletén alapszik.

Schwarzbein állítja: a tudományos kutatások bizonyítják, hogy a magas inzulinszint felelős a túlzott éhségért, számos egészségügyi problémáért, beleértve a szívbetegséget, a magas vérnyomást és az elhízást. Állítása szerint az inzulinszint kontrolljának - és a súlycsökkentésnek - a legjobb módja az elfogyasztott szénhidrát mennyiségének csökkentése.

A zsírszegény diéta nem elég

Somers gyakran hivatkozik Schwarzbein kutatásaira és következtetéseire a szénhidrát, a zsír és a fehérje fogyasztásában, valamint azok súlykontrollban betöltött szerepéről. Schwarzbein emellett könyvében írt előszavában dicsérően tesz említést Somers alacsony szénhidráttartalmú étkezési koncepciójáról. Somers és Schwarzbein úgy vélik, hogy a hagyományos diéták tele vannak üres ígéretekkel, mert állandósítanak egy végső soron hízást eredményező megvonási és túlfogyasztási ciklust. Somerst tapasztalatai a jojó-diétával annak a következtetésnek a levonására késztették, hogy a magas koleszterin- és az alacsony zsírtartalmú étkezés nem tartja kontroll alatt a súlyt, illetve nem őrzi meg az egészséget.

Az anyagcsere átprogramozása

Somers szerint átprogramozhatod anyagcserédet, ha kevesebb és jó minőségű szénhidrátot, ugyanakkor szabadabb mennyiségű, de telítetlen zsírt fogyasztasz. Az ilyen típusú diéta véleménye szerint új eszközökkel látja el a szervezetet a zsírégetéshez, miközben állandó energiaforrást biztosít a sejtek számára.

A Somers-féle diéta a harmonikus egyensúly helyreállítását ígéri, amit kulcstényezőnek tekint az ideális testsúly és az optimális egészség eléréséhez. A cukor és a keményítő elkerülése központi szerepet tölt be az éhség csökkentésében és a zsírégetésben, ezért alacsony glükózmutatójú ételek fogyasztását ajánlja. A kenyér, a gabonafélék, a tészta, a burgonya és az egyszerű cukor szeretete ugyanis elősegíti a hormonális egyensúlyhiányt, inzulintermelést vált ki, és azzal a véráramot elárasztja.

Meghatározott élelmiszer-kombinációk

Somers abban tér el a tipikus alacsony szénhidráttartalmú diétás programoktól, hogy kihangsúlyozza a gondosan kialakított élelmiszer-kombinációt. Az élelmiszerek öt klasszikus kategóriába sorolhatók: fehérje-zsír, zöldségek, szénhidrátok, gyümölcs és általánosan használt élelmiszerek - elsősorban magas glükózmutatójú élelmiszerek, mint a cukor és a liszt. Ezeket a különböző kategóriájú élelmiszereket a diéta szerint csak bizonyos szabályok szerint lehet fogyasztani. Például a gyümölcsöt önmagában kell enni, illetve üres gyomorral, mert gázt fejleszt, és puffadást okoz, valamint megzavarhatja a többi élelmiszer emésztését. Továbbá három órát kell várni a fehérje-zsír étel és egy szénhidráttartalmú étel elfogyasztása között.

A program működése

Az első szinten az a feladat, hogy megtanuld diétádból kiküszöbölni az összes cukorféleséget, a keményítőtartalmú ételeket, közöttük a fehérlisztet, a burgonyát és a banánt, valamint az olyan rossz kombinációjú élelmiszereket, mint a mogyoró vagy a tej és a sajtok, majd a Somers-féle csoportokba kell elkülöníteni az élelmiszereket.

A rossz kombinációjú élelmiszerek azért kapták ezt az elnevezést, mert szénhidrátot és zsírt egyaránt tartalmaznak. Jóllakásig ehetsz azonban - kalóriaszámlálás nélkül -, amíg csak a helyes kombinációjú, diétában engedélyezett ételeket fogyasztod. Az első szint célja a fogyás. A diéta segítségével az ígéretek szerint ekkor hetente körülbelül egy-két kiló mínuszra számíthatsz, így már viszonylag rövid időn belül leadhatsz akár öt-hat kilót is.

Ha szeretnél még többet megtudni Suzanne Somers diétájáról, valamint kíváncsi vagy a mintaétrendre is, kattints ide! »

Miután elérted a megfelelő súlyt, áttérhetsz a fenntartást szolgáló kettes szintre. A kettes szinthez érve már hozzászoktattad hasnyálmirigyedet ahhoz, hogy ne válasszon ki inzulintöbbletet, mert kiküszöbölted a magas szénhidráttartalmú élelmiszereket, ezért a továbbiakban több zsírt fogyaszthatsz. Továbbá a szervezetedet arra késztetted, hogy a diétának ezen a pontján zsírtartalékokat használjon fel az energianyeréshez.

A kettes szint nem annyira korlátozó jellegű, mint az egyes szint. Ekkor már átadhatod magad szénhidrátéhségednek, olyan ételeket fogyasztva, mint a kenyér, a burgonya, sőt, a desszertek, azonban csak mérsékelten és nem túl gyakran szabad ezeket enni. Ha a kettes szinten hízol, Somers javasolja, hogy a fogyás érdekében térj vissza az egyes szintre.

Cikkünk Elizabeth M. Ward A diétázás bibliája című műve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

gyumolcsevo
  • méregtelenítés
  • salaktalanító diéta

Kezdd a tavaszt 5 kiló mínusszal!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük