Megnehezítik a fogyást, lassítják az anyagcserét: 5 diétásnak hitt étel, ami valójában hizlal
Némelyikről nem is gondolnád, mennyi kalória bújik meg benne.

GettyImages-990553772
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Így viseld a kényelmes overallt, hogy nőies is legyen: leegyszerűsíti az öltözködést »

A szemüveg és a kontaktlencse is alaposabb tisztítást igényel most: így fertőtlenítsd biztonságosan »

Vitaminokban gazdag, immunerősítő smoothie: energetizál, és segíti a méregtelenítést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Annak érdekében, hogy megszabadulj a pluszkilóktól elsősorban a táplálkozásra és az alapanyagok gondos megválogatására van szükség, a mozgás csak másodlagos.

A diétás étrend kialakításakor sokan a rostban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket, a teljes kiőrlésű pékárukat, a zsírszegény tejtermékeket és a fehérjékben gazdag húsokat részesítik előnyben, nem mindegy azonban, hogy ezeket milyen formában fogyasztja az ember, hiszen egy diétásnak hitt étel is annyi kalóriát, szénhidrátot vagy cukrot tartalmazhat, ami többet árthat a fogyókúrádnak, mint amennyit használ.

Diétásnak hitt ételek, amelyek hizlalnak

Ha az alábbi ételeket rendszeresen fogyasztod, ne csodálkozz, ha a mérleg nyelve épp az ellenkezőjét mutatja annak, amit látni szeretnél.

GettyImages-689231111


Feldogozott húskészítmények

A feldolgozott húskészítmények - mint például a virsli vagy a párizsi - rengeteg sót tartalmaznak, vizet kötve meg ezzel a testben, így délutánra feszülhet a ruha, vagy megduzzadhatnak a végtagok. Nátriumtartalmuk mellett ezek a húskészítmények tele vannak füstölt ízt biztosító aromákkal és ízfokozókkal, de glükózszirup és karamell is megbújik közöttük. Nem utolsósorban valódi hús helyett gyakran sertésbőrkét, baromficsontokat, húsnyesedéket darálnak bele, zsírtartalmuk pedig kifejezetten magas, így nem a legokosabb választás fogyókúra alatt. Ha azonban nem tudsz nekik ellenállni, válassz 80% hústartalom körüli termékeket, melyeket salátába, vagy teljes kiőrlésű szendvicsre tehetsz.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dresszingek, salátaöntetek

Joghurt, tejföl, majonéz, fűszerek és akár cukor is kerülhet az Ezer sziget öntetbe, nem véletlen, hogy 100 gramm belőle csaknem 300 kalóriát és 25 gramm zsírt tartalmaz, a ketchupból, mustárból pedig nem maradhatnak ki a mesterséges ízfokozók sem. Ha a Cézár-salátát majonézzel eszed, 100 grammja 540-580 kalória is lehet, hiába csak egy salátáról van szó. Mivel az ízfokozóknak anyagcserelassító hatásuk is van, nem jó ötlet kész, zsírban és cukorban gazdag önteteket használni. Érdemes egészséges dresszinget választani, ilyen például a balzsamecetet vagy a citromlevet, olívaolajat, zöldfűszereket, a majonézt pedig joghurttal, szírszegény tejföllel helyettesíteni.

Konzervek

A konzervzöldségek alapjáraton sok sóval készülnek, például 100 gramm vörösbab-konzerv 256 mg nátriumot tartalmaz, ezáltal vizet kötnek meg a testben. Ha teheted, vegyél inkább fagyasztott vagy friss változatot, vagy válaszd a hozzáadott só és cukor nélkül készült fajtákat.

GettyImages-95480270

Puffasztott rizs

A puffasztott rizs az egyik legmegosztóbb étel a fogyókúrázók körében. Tény, hogy alacsony zsír- és cukortartalma van, de viszonylag sok benne a kalória és a só: egy szeletben nagyjából 35 kalória és 30-70 mg nátrium van. Az ajánlások szerint egy felnőtt napi sóbevitele 5 gramm, ami 1 teáskanálnyi mennyiségnek felel meg a napi étkezések során, így a puffasztott változatokat sem lehet mértéktelenül fogyasztani. A pufirizs tápértéke nem túl magas és gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, így hamar meg lehet éhezni utána.

Instant levesek

Az időszűkében szenvedők előszeretettel fogyasztanak bögrés leveseket, amelyek nemcsak gyorsan elkészíthetők, kevés bennük a kalória és olcsók is. Ugyanakkor a zacskós levesek többsége rengeteg adalékanyagot, ízfokozót, tartósítószert tartalmaz, ezáltal nem nevezhető fogyókúrabarátnak. Az instant levesek rengeteg sót tartalmaznak, a fokozott nátriumbevitel pedig megnövekedett vízvisszatartáshoz vezet, ami miatt estére többet mutathat alattad a mérleg. Mivel rosttartalmuk lényegében nincs, még az anyagcserédet is lassítják. Mivel tápértékük alacsony, hiába van bennük kevés kalória, hamar megéhezik majd, aki instant levest választ ebédre.

Mit egyél este, ha fogyni akarsz?

A súlyfelesleg leadásához mindössze annyi kell, hogy kevesebb kalóriát vigyél be a nap folyamán elfogyasztott ételekből, mint amennyit a test felhasznál saját működtetésére, így az energiahiányt a szervezetnek zsírból kell fedezni. Mutatunk pár ötletet, amit kedved szerint variálhatsz a hét minden napján.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük