Minden idők 3 legjobb fogyókúrás tanácsa a szakértőtől
Diétakerülőknek
Nem akarsz diétába kezdeni? Íme, néhány súlycsökkentő tipp!

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

5 különböző színű hajgumit tett a hajába: ördögien okos ötlet fonáshoz »

Michelle Obama ragyog a friss fotókon: az egykori first lady most is stílusos »

Két betű az esküvői tortán, amitől egyedi és ízléses lesz – Így helyezd el rajta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki tisztában van a fogyás két legfontosabb kulcsával: kevesebb étel, több mozgás. A megvalósításig azonban már kevesen jutnak el.

A WebMD online egészségügyi portál megkért néhány szakértőt a témában, hogy adjanak olyan könnyen betartható súlycsökkentő tanácsokat, amelyeknek köszönhetően nem kell diétába kezdeni.

Napi legalább öt adag zöldség-gyümölcs

A sikeres fogyáshoz elengedhetetlen a kellő mennyiségű rostfogyasztás, e nélkül ugyanis az anyagcsere lassul, és nem indul be a súlyvesztés. Mint Malena Perdomo, az Amerikai Dietetikus Szövetség szóvivője mondja, a sok rost kiszorítja az étrendből a zsírosabb táplálékokat.

Legalább napi öt adag zöldséget, illetve gyümölcsöt ajánlott fogyasztanod egészséged és karcsúságod érdekében. Több mint kétszáz vizsgálat bizonyítja a zöldségekben és gyümölcsökben található fitokemikáliák betegségmegelőző hatását - mondja Malena Perdomo.

Egyél fehérjét minden étkezéskor!

A fehérjék fogyasztása sokkal hosszabb időre nyújt jóllakottságérzést, mint a zsíroké vagy a szénhidrátoké. A magasabb fehérje- és alacsonyabb szénhidráttartalmú étrend rendszeres testmozgással kiegészítve kiváló fogyókúrás módszer - mondja az Illinoisi Egyetem kutatója, Donald Layman.

A fehérjék nem csupán jóllakottságérzést adnak, de ösztönzik a zsírégető folyamatokat, illetve segítenek megőrizni az izomtömeget is. Fogyassz fehérjében gazdag táplálékokat: natúr joghurtot, sajtot, diót vagy hüvelyeseket.

Fűszerezz!

Bizonyára te is szívesebben eszel fűszeres ételeket, mint íztelen táplálékokat. Bár a só használatát nem ajánlott eltúlozni - hiszen fokozza a szervezet vízvisszatartását, ezáltal pluszkilókat ragaszt rád -, más fűszereket érdemes használnod a főzés során.

Mint az Amerikai Dietetikus Szövetség szóvivője, Malena Perdomo mondja, a gazdag ízvilágú táplálékok fogyasztása ösztönzi az ízlelőbimbókat, szervezeted kielégítőbbnek érzi őket, így kisebb adaggal is beéred. Használj chilit, gyömbért, fahéjat vagy ánizst - ezek mindegyike emésztésserkentő hatású. Korábbi cikkünkből további zsírégető hatású fűszernövényeket ismerhetsz meg.

Ezt is szeretjük