4 szuperegészségesnek hitt étel, ami valójában hizlal: kerüld őket a diétában
Ne csodálkozz, ha ezeket fogyasztva nem mozdul a mérleg nyelve.

GettyImages-917919440
Ez is érdekelhet

Rendkívüli ajánlatokkal készül a dm! (x)

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

Ultranőies szalmakalapok nyárra, árakkal és lelőhelyekkel: divatosak és feldobják a megjelenést »

A ’80-as évek gyönyörű modellje 54 évesen is irtó dögös: ilyen szexi ruhában lépett a kifutóra »

Akár súlyos bőrbetegségeket is okozhatnak a hamis sminkek: így ismerhetőek fel a legkönnyebben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Vannak bizonyos élelmiszerek, amelyek fogyasztásával azt hiheted, jót teszel a fogyókúrádnak, pedig sok olyan szuperegészségesnek kikiáltott étel létezik, amelyek valójában nem férnek bele a diétás étrendbe.

A fogyókúra ideje alatt alaposan meg kell válogatnod, milyen ételek kerülnek a tányérodra, hiszen az értékes tápanyagokkal bíró, rostban és vitaminban, ásványi anyagokban valamint jó szénhidrátokban gazdag élelmiszerek nem csak a diétádban játszanak kulcsszerepet, de egészséged megőrzése szempontjából is fontosak. A megfelelő táplálékok megválasztásával egyensúlyban tarthatod az energiaszintedet, sokáig jóllakottnak érezheted magad, és a vércukorszint-ingadozástól sem kell tartanod.

4 diétásnak hitt táplálék, amit nagy ívben kerülj el a fogyókúra során

A fogyókúra sikeressége legnagyobb részt az elfogyasztott táplálék minőségétől, mennyiségétől és milyenségétől függ, de az összetételétől vagy elkészítési módjától is, hiszen egy-egy egészségesnek hitt étel többet árthat a diétádnak, mint amennyit használ.

GettyImages-157533746

Szusi

Tévhit, hogy a japánok a mindennapi szusitól lennének olyan nádszálkarcsúak. Tény, hogy sok halat és tengeri herkentyűt fogyasztanak, amelyek ellátják őket a megfelelő tápanyagokkal, de a szusi önmagában bármilyen zöldséget és nyers halat is tartalmazzon, hátráltathatja a fogyókúrát.

A szusirizsnek nagyon magas a keményítőtartalma, 100 grammjában pedig 145 kalória van. Egy lazackrémes szusi nagyjából 100 kcal, egy szusi maki tonhallal és hínárral 145 kcal, egy tigrisráknigri 110 kcal, és egy vöröstonhal-maki 247 kcal. Ha 5-6 darabot eszel meg belőle, ne adj isten egy tállal, az nagyjából 600-700 kalóriának felel meg, ami a napi kalóriaszükségleted közel fele! És akkor még csak egyszer étkeztél naponta. Ha nagyon szereted, akkor edzésnapokon fogyaszd.

Instant zabkása

Az instant zabkása egy sokak által egészségesnek hitt reggeli, hiszen nincs is jobb, mint egy kiadós fehérje- és rostforrással indítani a napot, ami egész délelőtt telít, és még az anyagcserédet is felpörgeti. Az instant változatok csomagolásán nagyon jól hangzanak a „teljes értékű zabbal”, „élelmi rostforrás” vagy „hozzáadott vitaminokkal” feliratok, ugyanakkor sokkal több cukor, glükózszirup és mesterséges anyag lehet benne, mint egy cukormázas péksütiben. Nem beszélve arról, hogy egy 65 grammos változat 239 kalóriát és 45 gramm szénhidrátot tartalmaz.

GettyImages-473148712

Konzerv zöldségek

A fagyasztott zöldségek a konzervzöldségekkel szemben feldolgozásuk során megőrzik tápanyagtartalmukat. Utóbbiaknál ugyanis magas lehet a só- és cukortartalom, valamint tartósítószerek és adalékanyagok kerülnek a zöldségek levébe. A túlzott sóbevitel a vízvisszatartást eredményezhet, amitől estére nagy és puffadt lesz a hasad.

A cikk az ajánló után folytatódik

Zöldséges chipsek

A zöldségekből, spenótból, céklából, édesburgonyából készült chipsek és snackek nagy népszerűségnek örvendenek, így a bioélelmiszert fogyasztók gyakran veszik fel listájukra ezeket a termékeket, hiszen minden benne van, amire egy egészségesen táplálkozó ember csak vágyhat: bio, organikus, laktóz- és gluténmentes, szójamentes. Pedig sajnos zsír-és kalóriatartalmuk pedig ugyanannyi, mint a sima chipsé.

GettyImages-628208762

Ha valóban tudatosan szeretnél táplálkozni a fogyókúrád alatt, érdemes saját magad elkészítened otthon. Receptet ide kattintva találsz.

Alacsony kalóriatartalmú ételek

Próbáld meg beépíteni ezeket az alacsony kalóriatartalmú ételeket az étrendedbe. Annyit ehetsz belőlük, amennyit szeretnél, mégsem fogsz hízni, és végig jóllakott leszel.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük