Top diéták 2014-re: az orvosok is ajánlják!
Felszaladt rád néhány plusz kiló az ünnepek alatt? 2014-ben válassz megfelelő étrendet, ha valóban fogyni szeretnél.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Házi permet pattanásos bőrre, tengeri sóval és magnéziummal »

Itt vágd el a nadrágot, hogy csinos felső legyen belőle: csak egy nyisszantás »

Szomszéd lányból a végzet asszonya: Margot Robbie átalakulásai »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A U.S. News & World Report magazin minden év elején összegyűjti, illetve szakértők segítségével rangsorolja a legjobbnak számító diétás étrendeket.

A többféle kategória - legjobb cukorbeteg-diéták, szívvédő étrendek - közül most az összesített lista első öt helyezettjét mutatjuk be. Ha tehát egészséges diétával szeretnél megszabadulni a plusz kilóktól, érdemes 2014-ben ezek közül választanod.

DASH diéta

Az idei nyertes az eredetileg magas vérnyomással küzdők számára összeállított DASH diéta - Dietary Approaches to Stop Hypertension -, mely egyúttal a legjobb diabétesz elleni étrend címét is elnyerte.

Alapját teljes kiőrlésű gabonafélék, zöldségek és gyümölcsök adják, de a sovány tejtermékek és halak is az étrend fontos részét képezik. Korábbi cikkünkben bővebben olvashatsz róla.

TLC diéta

A dobogó második fokán álló TLC diéta - Therapeutic Lifestyle Changes, magyarul terápiás életmódváltás - célja a fogyás mellett a koleszterinszint-csökkentés. Szakértők szerint az étrend hat hét alatt 8-10%-kal csökkenti az LDL, vagyis rossz koleszterin szintjét a szervezetben.

A vörös húsokat és a feldolgozott húsféléket teljesen ki kell iktatnod, helyettük fogyassz halakat és szárnyasokat. A teljes kiőrlésű gabonafélék, valamint a rostban, illetve vitaminokban gazdag zöldségek és gyümölcsök fogyasztása ennél az étrendnél is fontos szerepet tölt be. Tudj meg többet a TLC diétáról korábbi cikkünkből.

A Mayo Klinika diétája

Az étrend mellett a rendszeres sportra is figyelmet fordít a Mayo Klinika diétája. Ha ezzel a módszerrel szeretnél fogyni, naponta fél óra mozgásnak bele kell férnie az életedbe. A program apró lépésekben halad: hetente fél-egy kilogramm fogyást ígér - ami megfelel a táplálkozási szakemberek által ajánlott tempónak.

Nincsenek kifejezetten tiltott ételek, de részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű pékárukat és a friss gyümölcsöket, zöldségeket. A Mayo Klinika diétája valójában nem táplálkozási program, hanem egy életen át követhető rendszer. Korábbi cikkünkben bővebben olvashatsz róla.

Mediterrán diéta

A déli országokból származó étrend szintén inkább egy életmódot, nem pedig egy tól-ig tartó fogyókúrát takar. Nem csupán a rostban gazdag élelmiszerek lényegesek - melyek a fent említett diétáknak is szerves részét képezik -, hanem az is, hogy az életedből minél jobban kiiktasd a stresszt.

Próbálj a mediterrán népekhez hasonlóan lelassulni kicsit, férjen bele életedbe a rendszeres mozgás, és az sem baj, ha esténként elkortyolsz egy pohár minőségi vörösbort. Amennyiben szívesen átállnál a mediterrán étrendre, kattints korábbi cikkünkre, és tudj meg többet róla!

Weight Watchers - súlyfigyelő diéta

Az úgynevezett súlyfigyelő diétánál - csakúgy, mint az egészséges étrendek többségénél - fontos, hogy naponta ötször egyél kis adagokban, ne terheld meg az emésztőrendszeredet. Az élelmiszerek magas rost és alacsony kalória-, valamint zsírtartalmára is oda kell figyelned.

Az étrendet tarthatod néhány hétig, de akár hosszabb távon is - amennyiben jelentősebb súlyfeleslegtől szabadulnál. Ha szeretnél többet megtudni a Weight Watchers diétáról, kattints korábbi cikkünkre, és nézd meg a mintaétrendet is.

Blog.hu ajánló