Egyetlen ételcsoport, ami segít leszámolni a túlsúllyal
És olcsó is
Hüvelyes növények fogyasztásával sikerülhet végre megszabadulnod a túlsúlytól.

Ez is érdekelhet

Fantasztikus Show-val vár A Kicsi Gesztenye Klub november végén a BOK csarnokban! (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Könnyebb tanulás, egészségesebb gyerek: te is tehetsz érte! (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Helyén tartja a sminket, matt hatást ad, és nem szárítja ki a bőrt: sminkfixálót teszteltünk »

A 72 éves Susan Sarandon még mindig irtó dögös – Neki a merész stílus is jól áll »

A világ legszebb kislányából gyönyörű, fiatal nő lett: ilyen most, 17 évesen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem feltétlenül igaz, hogy ami egészséges, az drága is - ezt bizonyította be ismét egy torontói tanulmány. A hüvelyesek, vagyis például a bab, a lencse vagy akár a csicseriborsó nem tartoznak a luxus árkategóriás élelmiszerek közé, mégis segítségedre lehetnek az egészséges testsúly kialakításában.

A St. Michael Kórház orvoskutatói eredetileg a cukorbetegséggel kapcsolatos vizsgálatokat végeztek, de eredményeiket akkor is hasznosíthatod, ha éppen a fölösleges kilók ellen harcolsz.

Így segítenek a hüvelyesek a fogyásban

A cukorbetegségben szenvedők tisztában vannak a glikémiás index fogalmával, de a kifejezést akkor is ismerned kell, ha egészségesen és hosszú távon szeretnél fogyni. Minden ételnek van glikémiás indexe, ami azt mutatja meg, hogy az adott élelmiszer milyen gyorsan és milyen magasra emeli a vércukorszintedet - ami aztán ugyanazzal a gyorsasággal vissza is zuhan.

Az alacsony glikémiás indexű ételek fokozatosan emelik a vércukorszintedet, és sokáig kiegyensúlyozottan tartják azt, így van időd lebontani a bevitt energiát.

Ezzel szemben a magas GI-értékű ételeknél a szervezet nem képes elegendő inzulint előállítani, hogy felhasználja a bevitt cukrot, így az zsírsejtek formájában elraktározódik.

Alacsony glikémiás indexű ételek

A hüvelyesek glikémiás indexe alacsony, ennél azonban sokkal többet tudnak.

- A hüvelyesek jó fehérjeforrást jelentenek, márpedig a fehérjék kiegyensúlyozzák a vércukorszintet, és csökkentik a vérnyomást is. A koleszterinszintet csökkentő hatásuk pedig nagy rosttartalmukkal függ össze - magyarázta David Jenkins, a torontói St. Michael Kórház orvosa, a tanulmány vezetője. Jenkins és kollégái cukorbetegeket vizsgáltak, akiknek a három hónapos hüvelyesdiéta alatt javultak az egészségügyi mutatóik.

Zsírégető hüvelyesek

A hüvelyesekben található fehérjék ráadásul elősegítik a természetes zsírlebontó folyamatok működését, rostjaik pedig hozzájárulnak a gyorsabb anyagcseréhez és a salakanyagok kimosásához. A hüvelyeseket tehát mindenképpen érdemes beillesztened az étrendedbe, ha egészséges és hatékony diétát szeretnél kialakítani, ráadásul az sem mindegy, mennyibe kerülnek a karcsúsító hozzávalók.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: egy bögre babsaláta.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

2. nap

Reggeli: turmix egy pohár tejből és egy marék bogyós gyümölcsből.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: egy bögre spenótfőzelék, egy szójafasírt.
Uzsonna: 10 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

Diéták a szakértő ajánlásával

Ha egészséges és igazán hatékony diétára vágysz, kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg fogyókúra-szakértőnk véleményét.

3. nap

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy pohár tej.
Tízórai: két szelet puffasztott rizs.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék.
Uzsonna: egy marék sózatlan kesudió.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy bögre zöldbabfőzelék.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre wokban párolt zöldség.

5. nap

Reggeli: egy bögre görögsaláta.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, fél bögre csicseriborsó.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: egy bögre avokádósaláta.

Ezt is szeretjük