Fogyj heti 2 kilót!
A gyógyító Candida-diéta
Gyakran fáj a fejed, és a betegségek is hamar utolérnek? Szeretnéd visszanyerni egészséged, a túlsúlytól viszont megszabadulnál? Segítünk!

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

A babaolaj nemcsak a bőrödön csodaszer: zseniális tippek a használatára »

Aszimmetrikus ajkak: így sminkelj, hogy arányosak legyenek »

Az 54 éves modell alakja akár egy húszévesé: Elle Macpherson ilyen csinos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Candida-diétát az 1980-as években Dr. William G. Crook fejlesztette ki. A diéta alapelve az a feltételezés, hogy a nők szervezetében az élesztőgombák felszaporodásáért a könnyen erjedő élelmiszerek fogyasztása a felelős, és az ilyen típusú élelmiszerek mellőzésével csökkenthetők bizonyos krónikus egészségügyi problémák.

Hogy működik a diéta?

Dr. Crook szerint a Candida albicans nevű élesztőgomba túlszaporodása többféle krónikus betegség, például a krónikus fáradtság, az orrmelléküreg-gyulladás, az irritábilis bélszindróma, a migrén vagy a premenstruációs szindróma előidézője a női szervezetben.

A diéta célja az említett betegségek tüneteinek enyhítése, amit a gyomor- és bélrendszer élesztőgomba- és baktériumflórája egészséges egyensúlyának helyreállításával érhetsz el.

A diéta minden cukrot és cukortartalmú élelmiszert száműz az étrendből: az egyszerű szénhidrátokat és a legtöbb gyümölcsöt, valamint adalékanyag- és hozzáadott cukortartalmuk miatt a csomagolt és feldolgozott élelmiszereket is. A diéta során az élesztőt tartalmazó élelmiszerektől - ide tartoznak a kenyérfélék, a tejtermékek, az ételízesítők, a felvágottak, a malátaszármazékok, a legtöbb gyümölcsféle, penészedésre való hajlamuk miatt pedig a maradék ételek - tartózkodnod kell - legalábbis a diéta első tíz napjában.

A diéta napi nyolc pohár víz elfogyasztását javasolja, ami az esetleges nemkívánatos ólom-, baktérium- és parazitaterhelése miatt lehetőleg ne csapvíz legyen. Szintén mellőzd a gyümölcslevek, a kávé, az alkoholos és diétás italok fogyasztását. A diéta egyes elemei, például a probiotikus joghurtok fogyasztása a gyomor- és bélrendszer természetes gomba- és baktériumflórájára is jó hatással van.

Miért érdemes kipróbálnod a diétát?

Ha kedveled a sok húst és a zöldséget, valamint a kevés kenyérfélét tartalmazó étrendeket, a diéta neked való. Segítségével megismerheted és orvosolhatod az olyan komoly egészségügyi problémákat - köztük a krónikus fáradtság, a bélrendszeri panaszok, a gyakori fertőzések, a migrénes fejfájás és az orrmelléküreg-gyulladás tüneteit -, melyek okaira eddig nem sikerült fényt derítened. Nem beszélve arról, hogy a szénhidrátban szegény étrend révén súlyodból is veszíthetsz.

A diéta követésével fokozatos és tartós fogyásra számíthatsz - egy hét alatt testalkatodtól, illetve a diéta kiegészítéseként javasolt testmozgástól függően 0,5-2 kilót veszíthetsz.

Tudtad?

A kialakult Candida gomba okozta fertőzés sokkal gyakrabban félrediagnosztizált betegség, mint más hüvelyi fertőzések. Biztos eredményt az otthon elvégezhető gyorsteszt vagy orvos által rendelt laborvizsgálat adhat. A gyorstesztet patikákban, vagy például online a FeminaShopban vásárolhatod meg, a laborvizsgálatot pedig előzetes bejelentkezés után belgyógyászodtól kérheted.

Az otthoni Intim Candida Gyorstesztet itt rendelheted meg »
Mit szabad, és mit nem?
A diéta ideje alatt tilos fehér cukrot, gyümölcsöt, kenyérfélét, sajtot, tejet, gyümölcslevet, kávét és diétás italokat fogyasztanod. Ellenben tízóraira és uzsonnára elfogyaszthatsz 5-7 dkg csirkehúst, tojást, halat, zöldséget vagy olajos magvakat.

 

 

 

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 5 dkg főtt barnarizs, egy sült édesburgonya, egy marék pekándió.
Ebéd: egy tojás, 15 dkg tonhalas saláta, két paradicsom.
Vacsora: 10 dkg tonhal, 6 dkg brokkoli, három evőkanál borsó.

2. nap

Reggeli: egy tányér zabkása, egy marék kesudió.
Ebéd: egy csirkehúsos húspogácsa, fejes saláta, paradicsom, hagyma tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, tetszőleges mennyiségű spenótsaláta.

3. nap

Reggeli: egy tányér zabkása.
Ebéd: 10 dkg pulykahús, két sárgarépa.
Vacsora: 10 dkg roston sült tyúkhús, párolt zöldségek tetszőleges mennyiségben.

4. nap

Reggeli: 7 dkg barnarizs, 10-15 szem mogyoró, egy puffasztott rizsszelet.
Ebéd: 10 dkg roston sült csirkemell, tetszőleges mennyiségű uborkasaláta.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, tetszőleges mennyiségű spenótsaláta.

5. nap

Reggeli: egy tojás, egy tányér vajas darakása.
Ebéd: 10 dkg pulykahús, 10 dkg brokkoli.
Vacsora: 10 dkg tonhal, 6 dkg brokkoli, három evőkanál borsó.

 

6. nap

Reggeli: egy tányér zabkása, egy marék kesudió.
Ebéd: egy doboz cukormentes joghurt, egy marék dió.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, tetszőleges mennyiségű spenótsaláta.

7. nap

Reggeli: két paradicsom, 7 dkg tonhal.
Ebéd: egy kemény tojás, sárgarépa- és zellerrudacskák tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: főtt vegyes zöldség tetszőleges mennyiségben, egy marék pekándió.

Fontos!
A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük