Elnyomja az édesség utáni sóvárgást, és beindítja az anyagcserét: a datolya 3 egészségügyi hatása
Akár szárítva, akár frissen fogyasztod, a datolya áldásos hatásai így is érvényesülnek.

GettyImages-542563100
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A datolyával leggyakrabban szárítva, aszalva vagy csomagolva találkozunk, pedig frissen is elérhető egyes üzletekben, bioboltokban, így alkalomadtán érdemes belőle vásárolni, hiszen amellett, hogy számos egészségügyi hatással bír, az emésztésre, ezáltal a súlyvesztésre is hatással van. 

A datolya már a Bibliában és a Koránban is említésre kerül, az arab világban a datolyaszilvafát az élet fájának nevezik. Nem véletlen, hogy a Közel-Keleten méltán népszerű ez a gyümölcs, hiszen amellett, hogy értékes tápanyagokat tartalmaz, rostokban is bővelkedik, így biztosítja a teltségérzetet, és elnyomja az édesség utáni sóvárgást. 

A datolya áldásos hatásai

A datolya Marokkóból, Tunéziából, Egyiptomból indult hódító útjára, ma már a mediterrán vidékek - Spanyolország, Görögország, Olaszország - kedvelt eledele. Régen nemcsak értékes ételként, de gyógyszerként is fogyasztották áldásos hatásai miatt.

GettyImages-500706802

Gazdag tápanyagokban

A friss és szárított változata is tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, nagy mennyiségben találhatóak benne szénhidrát-anyacserét segítő B-vitamin-vegyületek, többek között B1-, B2-, B3-, B5-vitaminok. Emellett A-, C- és K-vitaminban gazdag, utóbbi hozzájárul az erős csontozathoz, a szív egészségéhez, valamint a rák és a véralvadási zavarok kockázatának csökkentéséhez. Többek között vízhajtó káliumot, magnéziumot, vasat és kalciumot is tartalmaz. 

Bővelkedik rostokban

A friss és szárított datolya is bővelkedik pektinekben és rostokban, egy szem belőle nagyjából 1,6 grammot tartalmaz, ezáltal jótékonyan hat az emésztésre, megakadályozza a székrekedés kialakulását, a gyorsabb anyagcsere révén könnyebb a pluszkilók leadása is. Telítettségérzetet okoz, és hozzájárul az étel utáni kínzó sóvárgás leküzdéséhez.

A cikk az ajánló után folytatódik

Segíti az izmok regenerálódását

Magas fehérjetartalma szintén biztosítja a jóllakottság érzését, továbbá az izmok építését és regenerálódását is támogatja, telítetlen zsírsavai pedig csökkentik a gyulladásokat és az ízületi fájdalmakat.

Mi minden készíthető belőle?

Bár értékes tápanyagokban gazdag, magas energiatartalma miatt nem szabad túl sokat fogyasztani belőle. Egy darab - nagyjából 7 gramm - 20 kcal-t tartalmaz, napi 4-6 darabnál nem javasolt többet enni belőle.

GettyImages-1178625573

Süteményekhez, salátákhoz,müzlikhez adhatod, vagy akár sportolás előtt is bekaphatsz pár szemet, ha egy kis extra energiára vágysz. A datolya felhasználása sokrétű, készülhet belőle például datolyás keksz, energiagolyók, de még házi datolyaszirup is, amit öntetként használhatsz salátákhoz és kevert süteményekhez, muffinokhoz.

Olajos magvak, amelyek támogatják a fogyást

Az olajos magvak tagadhatatlanul egészségesek: tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, telítetlen zsírsavakkal és persze rengeteg rosttal. 

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük