Égetik a testzsírt, turbózzák az anyagcserét, gátolják az elhízást: a D-vitamin és a kalcium együtt segíti a fogyást
A kalcium és a D-vitamin együttes fogyasztása beindíthatja a fogyást, mert a két tápanyag felerősíti egymás hatását.

GettyImages-1281676402
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kalcium közismerten erősíti, építi a csontozatot, segítségével megelőzhetővé válik a csontritkulás kialakulása, a D-vitamin pedig felturbózza az immunrendszert, és a krónikus betegségek kockázatát csökkentheti.

Mindezek mellett a két fontos tápanyag a fogyási folyamatokat is elősegítheti, együttesen fogyasztva fejtik ki leginkább hatásukat. A szervezet anyagcsereműködésében vesznek részt, csökkenthetik a testzsírszázalékot, és a kombinációnak még megannyi áldásos tulajdonsága ismert.

Csökkentik a testzsírt és a zsigeri zsírt

Egy 2013-ban végzett kutatás szerint a kalcium D3-vitaminnal kombinálva testzsírcsökkenést idézhet elő, ami mind a bőr alatti, mind pedig a zsigeri zsír szintjében megmutatkozik. A résztvevőket két csoportra osztották, egyikük napi szinten 600 milligramm kalciumot és 125 IU (nemzetközi egység) D3-vitamint kapott. Az alanyok mindegyike kalóriaszegény étrendet követett 12 héten keresztül. A kísérlet végén észrevették, hogy azok, akik kalciumot és D3 vitamint szedtek, több zsírt égettek el a vizsgálat idején.

GettyImages-850978018

Befolyásolják az anyagcsere-folyamatokat

A Cambridge Egyetem átfogó tanulmányában szintén megvizsgálták a kombináció hatását a szervezetre. A kalcium gátolja a zsíranyagcsere-folyamatokat, növeli a zsírkiválasztást, ami széklet útján távozik a szervezetből, ez testzsírvesztést okoz.

Emellett nemcsak csökkenti a zsírsejtek méretét, hanem a zsírbontást is támogatja, a kalciumnak ezen hatását erősíti fel a D-vitamin. Ennek köszönhetően segítenek megőrizni, fenntartani a szervezet energia-egyensúlyát.

Gátolják az elhízást

Az előbb ismertetett tulajdonságok mellett, melyekből alapvetően lehet következtetni elhízást gátló hatásukra, még külön górcső alá is vették ezen tulajdonságukat. 36 282 változókorban lévő nő elhízási rátáját vizsgálták meg egy 2007-es kutatásban.

A cikk az ajánló után folytatódik

Különböző csoportokat alakítottak ki, egyikük placebót kapott, másikuk pedig 1000 milligramm kalciumot és 400 IU D-vitamint. Hét éven keresztül vizsgálták a résztvevők testi változásait, és azok, akik táplálékkiegészítőt kaptak, kevesebb pluszkilót szedtek föl, kisebb eséllyel lettek 3 kilóval nehezebbek. A kalcium és D-vitamin szedésének enyhe elhízást gátló hatását figyelték meg.

Mennyi kalciumot és mennyi D-vitamint szabad bevinni?

Bár tényleg érdemes odafigyelni mind a kalcium, mind a D-vitamin pótlására, a jóból is megárt a sok. Nagy problémát nem lehet okozni, hogyha élelmiszerekkel viszed be őket, kalciumban bővelkednek a tejtermékek, a magvak, a zöld leveles zöldségek és a zabpehely, D-vitaminban pedig a gombafélék, a halak és a tojás.

GettyImages-476352432

Akik táplálékkiegészítő formájában szednék, azoknak a kalciumból napi 1200 milligramm az ajánlott mennyiség, D-vitaminból pedig 2000-4000 IU, a pontos hatóanyagtartalmat mindig feltüntetik a dobozon. Fontos betartani a határértékeket, mert ugyan a D-vitamin segíti a kalcium felszívódását, túl nagy mennyiségben még a csontokból is kivonhatja.

8 ásványi anyag, ami leradírozza a pluszkilókat

A fogyáshoz nemcsak a megfelelő testmozgásra és kalóriacsökentett étrendre van szükség, de mikrotápanyagokra is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük