Így hat a D-vitamin a testzsírra: meglepő, mennyivel többet fogyhat vele az ember
A D-vitamin elősegítheti a testzsír csökkentését.

d-vitamin-kapszula
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Kleopátra is ezt használta a fürdőszobában: a fekete köménymag olaj kívül-belül szépít »

Ezt idd reggelire, ha laposabb hasat szeretnél: vízhajtó smoothie céklával »

Egyszerű őszi smink, amit mindenki el tud készíteni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, melyről általános iskola óta mindenki tudja, hogy hiányában angolkór alakul ki - ami a foszfor- és kalciumfelszívódási zavar okozta csontlágyulást jelent.

Ám arra, hogy nemcsak a csontfejlődéshez nélkülözhetetlen, a szakemberek is csak az elmúlt években kezdtek igazán felfigyelni.

A D-vitamin hatása a szervezetre

A D-vitamin előállítására képes a szervezet, ha elegendő napfény éri, illetve, ha az étrendből nem hiányoznak olyan táplálékok, mint a máj, a tojás, a jó minőségű tejtermékek vagy a halolaj. A megfelelő csontfejlődés és az erős fogazat kialakítása mellett az immunrendszer működését is támogatja a vitamin. Mivel az őszi-téli napokon kevesebb napfény éri a testet, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége az alábbiakban meghatározott D-vitamin-pótlást javasolja.

Az ajánlott napi D-vitamin-bevitel

  • Gyermekek - hat év felett: 600-1000 NE.
  • Serdülők: 800-1000 NE.
  • Felnőttek: 1500-2000 NE. 
  • Elhízott felnőttek: 3000-4000 NE.

Így hat a fogyókúrára a D-vitamin

Egyes vizsgálatok szerint a D-vitamin potenciálisan csökkenti az új zsírsejtek képződését a szervezetben, emellett hatékonyan gátolja a zsírsejtek tárolását is.

A D-vitamin ezen kívül növeli a szervezet szerotoninszintjét, mely neurotranszmitter-szerepet játszik az étvágy szabályozásában, növeli a jóllakottságérzést, csökkentve így a kalóriabevitelt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Egy vizsgálat során 218 túlsúlyos és elhízott nő fogyását követték nyomon egy éven át. A kutatásban részt vevő minden nő kalóriacsökkentett étrendet követett, emellett sportolt. A vizsgálati alanyok fele kapott D-vitamin-pótlást, a kontrollcsoportnak azonban csak placebót adtak. A kutatás végén a szakemberek azt találták, hogy azoknál, akik megfelelő D-vitamin-szinttel rendelkeztek, a súlyvesztés átlag 4 kilóval több volt a kontrollcsoporthoz képest.

Egy kutatás során 12 héten át követték nyomon túlsúlyos és elhízott nők súlyvesztését a D-vitamin-fogyasztásuk tükrében. A vizsgálat során a szakértők megállapították, hogy a D-vitamin szignifikánsan csökkentette a résztvevők testzsírszázalékát.

Vitaminok a fogyókúra sikeréért

Nézd meg, melyek azok a vitaminok, amelyeknek a pótlása elengedhetetlen a sikeres fogyás érdekében. Azt is elmondjuk, mennyi kell belőlük!

Képek forrása: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük