Akadályozza a zsírsejtek növekedését, ha így szeded a D-vitamint: a testsúlytól is függ a hatása
A D-vitamin csökkenti a zsírsejtképződést.

d-vitamin-cover
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Sok mindenre jó a teafaolaj, de nem mindegy, hogy használod »

5 nőies, könnyen elkészíthető frizura szemüvegeseknek »

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahogy közeleg a nyár, úgy tölt az ember egyre több időt a napon, ami többek közt azt is eredményezi, hogy több D-vitaminhoz is jut a szervezete. A D-vitamin ugyanis egy olyan zsírban oldódó vitamin, amit a napfény segítségével szintetizál a test, és rengeteg pozitív hatása mellett a karcsúságban is szerepet játszik.

Persze, senki nem lesz nádszálvékony attól, hogy D-vitamint szed, hiszen a fogyáshoz a szervezetnek elsősorban kalóriadeficitre van szüksége, csak ilyenkor nyúl a zsírtartalékokhoz, ugyanakkor az előírt mennyiségű D-vitamin fogyasztása támogathatja a fogyást.

Hogy működik a D-vitamin?

A D-vitamin akadályozza a zsírsejtek képződését és növekedését, ezért jótékonyan hathat a szervezetre a fogyókúra során is. Ezenkívül növeli a szerotinin, az úgynevezett örömhormon szintjét, ez pedig elősegíti a jóllakottságérzetet és az étvágy szabályozását, így kevesebb energiát visz be az ember a szervezetébe.

d-vitamin

A túlsúlyos emberek szervezetében gyakran kevés a D-vitamin, ezért nekik az átlagos, felnőtteknek ajánlott 1500-2000 NE helyett a dietetikusok 3000-4000 NE mennyiséget írnak elő ebből a vitaminból. Ennek oka a hipotalamuszban keresendő, ugyanis az agyalapi mirigy a D-vitamin-hiányt érzékelve megnöveli a testsúlyt, és erre az új testsúlyra rendezkedik be, ez alapján vezényli az éhség- és a teltségérzethormonok előállítását.

Számtalan kísérlet bizonyítja, hogy a D-vitamin fogyasztása fogyókúra mellett segíthet növelni a leadott súly és az elégetett zsír mennyiségét. Egy 2014-es, a The American Journal of Clinical Nutrition folyóiratban megjelent tanulmány például arról számol be, hogy 4 kilóval nagyobb fogyást értek el azok a diétázók, akik a kalóriacsökkentett étrendjük mellé D-vitaminos étrend-kiegészítőt is szedtek.

A D-vitamin leggazdagabb természetes forrásai az olajos halak, mint amilyen a lazac vagy a makréla, ezért ezeket érdemes beiktatnia az embernek az étrendjébe, főleg akkor, amikor kevés napfény éri. Kisebb mennyiségben található még D-vitamin a gombákban, sajtokban, a tojásban és a növényi olajokban. Étrend-kiegészítőként is be lehet szerezni a drogériákban tabletta formájában. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Azonban vigyázni kell, hogy az ember ne szedjen többet belőle az ajánlott mennyiségnél, mert könnyű túladagolni. Bármilyen étrend-kiegészítő szedésének elkezdése előtt érdemes kikérni orvos véleményét, hogy valóban szükséged van-e az adott tápanyagra.

Vitaminok a feszes testhez

A különböző mikrotápanyagok, vagyis a vitaminok és ásványi anyagok a test összes sejtszintű folyamatában szerepet játszanak, ezért a feszes izmok eléréséhez is elengedhetetlenek. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, melyeket mindenképpen be kell építened az étrendedbe, ha edzésre adod a fejedet.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük