Mi történik, ha egy hétig nem jut cukorhoz a szervezeted?
Egészen elképesztő az eredmény
Meglepő dologra jutottak a tudósok a cukormentes étrenddel.

cukor szorva
Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

A 35 éves modellt tinilánynak néznénk smink nélkül – Miranda Kerren nem fog az idő »

Fogott egy kést, és kettévágta a korrektoros tubust: sokat spórolt vele »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy átlagos személy naponta 300 kalóriát fogyaszt cukrokból, írta nemrégiben egy tanulmányban az Észak-karolinai Egyetem, ám ez a szám az édesszájúak körében akár 700 kalória is lehet. Mi történik, ha ez kimarad az étrendedből?

Nem csupán a teljesen nyilvánvaló ételekben, mint a péksüteményekben, a desszertekben és a rágcsálnivalókban van rengeteg cukor. Gyakran a teljesen egészségesnek tűnő dolgokban is, például a müzlikben, a joghurtokban és a salátaöntetekben is nagy mennyiség található.

Mit tapasztalsz, ha elhagyod a cukrot?

Az, hogy mekkora változást tapasztalsz, ha cukor nélküli étrendre váltasz, nagyban függ attól, hogy előtte mennyi volt a fogyasztásod. Radikális esetben a váltás akár elvonási tüneteket, depressziós jeleket is produkálhat, derül ki egy kutatásból. Ez azonban nem minden.

A hozzáadott cukor nagyon megemeli az inzulinszintet, növeli a vérnyomást és a pulzust, ám ha kiiktatod, gyorsan csökken a szívbetegségek kockázata, és már pár hét alatt 10%-kal csökkenhet az LDL koleszterin-szinted, míg a trigliceridszinted 20-30%-kal eshet vissza.

Egy másik tanulmány szerint 150 cukorból bevitt kalória 11-szer nagyobb eséllyel alakít ki 2-es típusú diabéteszt a szervezetben, mint 150 kalória fehérjékből vagy zsírokból, így megelőzési célokkal is érdemes csökkenteni a cukorfogyasztást.

További kutatások támasztják alá, hogy a nagyobb cukormennyiség összefügg a rosszkedvvel, a depresszióval, amiben nagyban közrejátszik a hullámzó vércukorszint. Ezzel szemben a megvonás ideje alatt megszűnnek a nagy kilengések, így jobban alszol, jobb kedved lesz, sőt, javul a memóriád.

Mennyit fogyhatsz cukor nélkül?

A cukor fogyasztása segíti a szervezetben a gyulladások kialakulását, derül ki egy amerikai kutatásból. Éppen ezért a cukormentes étkezés többek között a bőrödre, főleg a pattanásokra is nagyon jó hatással lesz. Ez azonban csak a gyulladás egyik oldala. A másik az emésztőrendszerrel van összefüggésben, mely szintén gyulladásos állapotba kerül a túlsúly hatására. Ennek megszűnése segít a kilók leadásában. 

Emellett ha jelenlegi étrendeddel folyamatosan tartod a súlyodat, akkor a hozzáadott cukrot tartalmazó ételek kiiktatásával, egészségesre való cserélésével 200 kalóriával csökkented a napi energiabeviteledet, és öt-hat hónap alatt négy-öt kilót fogyhatsz. Ennél látványosabb, ha teljesen elhagyod a cukrokat, amivel olyannyira csökkentheted a bevitt kalóriák számát, hogy akár másfél kilót is fogyhatsz egy hét alatt a Women's Health beszámolója szerint.

Hogyan kerüld el a cukrot?

Mindenekelőtt nagyon fontos, hogy odafigyelj az összetevőkre, amikor vásárolsz. Minél hátrább látod meg az alkotóelemek listájában a cukrot egy ételen, az annál kevesebbet tartalmaz, ugyanis a listában az első helyeken mindig a legnagyobb arányban jelen lévő összetevők szerepelnek.

Nem csak a cukor szóra kell azonban odafigyelned. Cukorfajtákat takar a fruktóz, a glükóz, a melasz, a szirupok, a méz és a dextróz is. Ezek egyaránt előfordulnak gyümölcslevekben, gabonapelyhekben, joghurtokban és sok más egészséges ételben, így ha cukormentes diétát szeretnél csinálni, semmit ne vegyél meg ellenőrzés nélkül!

Amitől azonban nem kell tartanod, az a gyümölcsök és zöldségek cukortartalma. Ezekben ugyan előfordulnak ilyen szénhidrátok, ám nem finomított formájukban, így a gyümölcsök fogyasztása engedélyezett, míg a zöldségeké egyenes ajánlott a diéta során.

Ezt is szeretjük