Tele van rostokkal, kipucolja a mérgeket és apasztja a hasat - Így hat a testedre a cukkini
A cukkinit nem véletlenül nevezik sokan szuperzöldségnek.

nagykep?cikkid=161275&kep=cukkini-fb2
Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Természetes anti-aging fegyver: ha nem bízol a retinolban, próbáld ki a bakuchiolt »

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zöldségstandokat nyaranta elárasztják a cukkinik, de télen is jó áron hozzáférhető a diéta során szinte korlátlanul és büntetlenül fogyasztható, számos kedvező élettani hatással rendelkező tökféle. Az íze pompás, és remekül variálható az elkészítése. Ha nem is volt a kedvenced a napköziben a tökfőzelék, a cukkiniból készült ételeket imádni fogod.

A cukkini nemcsak magas élelmirost- és víztartalommal bír, de mellette olyan alacsony kalóriatartalma van, hogy tökéletesen megfelel diétás ételnek. Mivel rendkívül tápláló, nem fogsz mellette éhezni.

A cukkini csodazöldség

Ennél a zöldségnél aligha lehet találni megfelelőbbet a karcsú alak eléréséhez és megőrzéséhez, mert önmagában tartalmazza a legtöbb ásványi anyagot valamint vitamint. Nemcsak magnézium, kálium, kalcium és mangán van benne, hanem A-, többféle B- és C-vitamin is. Az már csak korona ezen a csúcszöldségen, hogy jelentős antioxidáns-tartalma miatt vértisztító és gyulladáscsökkentő jellegű is.

Ezt a kicsi, nyári tökfajtát zsengekorában szüretelik. Legtöbbször zöld és sárga színben, uborka formában láthatod a polcokon, de van belőle fehér, szürke és lila dísztökre hajazó is.

A cukkini magas víztartalma miatt normalizálja a szervezet vízháztartását. Ödéma vagy szövetifolyadék-duzzanat esetén vízhajtóként is funkcionál, de úgy, hogy közben a szervezetben tartja a hasznos ásványi sókat. A dietetikusok véleménye az, hogy akár másfél kilót is ehetsz belőle naponta, nem hízol tőle.

Ráadásul nagyon hasznos munkát végez a tápcsatornádban, mert rendben tartja az emésztésedet, és segít a székrekedéses tüneteknél is. A cukkini úgy működik a szervezetben, mint egy organikus seprű. Kihúzza a salakanyagokat, a rossz koleszterint, a felesleges vizet és sót.

Mi minden készülhet belőle?

A cukkinit minden fogásba behelyettesítheted, mert számtalan módon lehet elkészíteni. A növény állaga és textúrája remek, így lehet sütni, párolni, főzni, leveseket és mártásokat csinálni belőle. Alkalmas a nyers fogyasztásra is, húsok mellé pompás köret, salátaként harmonikus partnere a többi zöldségnek - nem beszélve az ínycsiklandozó grillezett fogásokról. A cukkinit ránthatod, töltheted, savanyíthatod, rakhatod, de önmagában, húspótlóként is megállja a helyét.

Rostokkal az egészségért

Ha a boltinál finomabb és rostdúsabb gyümölcs vagy zöldséglére vágysz, mutatjuk a legjobb ötleteket!

Ha a tök túl kemény, a padlizsán meg túl puha, a cukkini az arany középút. Ha a töknek kissé intenzív az íze, a padlizsán pedig kicsit jellegtelen, a cukkini megint csak ideális megoldás a kellemes zamatokra. A szimpla elkészítéseken kívül gondolkodhatsz olyan egyedi ételekben is, mint a cukkinirizottó, a zöldségspagetti, a tócsni, illetve a chutney vagy a chips.

Ezt is szeretjük