Csökkenti a vércukrot, javítja az emésztést, sokáig eltelít: így fogyaszd a cukkinit, hogy jóllakott és vékony legyél
A cukkini elképesztően finom, és nagyon jót tesz a fogyókúrának.

cukkinis-taco
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A cukkini egy tökféle, ami egyre gyakrabban szerepel a receptekben, és sokaknak lopta be magát a szívébe, sokan azonban még mindig ódzkodnak tőle, pedig amellett, hogy sokoldalúan felhasználható, és finom, még a fogyókúrát is támogathatja.

A cukkini vízben és rostokban gazdag, ami hosszan eltelít, és segíti az emésztést, mert táplálja a jótékony bélbaktériumokat, ezen keresztül csökkentheti egyes emésztőrendszeri betegségek, például az irritábilis bél szindróma tüneteit. A cukkini emellett segít stabilizálni a vércukorszintet, és növelni az inzulinérzékenységet. Sőt, állatkísérletek tanúsága szerint a cukkinihéj-kivonat a magas antioxidáns-tartalom miatt nemcsak stabilizálta, de csökkentette is egereknél a vércukor- és az inzulinszintet is.

A cukkini, mint fogyókúrás zöldség

Ugyanezen tulajdonságainak köszönhetően a cukkini remek diétás étel, hiszen alacsony a kalóriatartalma, mégis eltelíti az embert, ráadásul tele van rostokkal, és a rostban gazdag étrend hozzájárul az egészséges emésztéshez. Összegyűjtöttük a legjobb cukkinis ételeket egészen a reggelitől a nassokig, hogy megmutassuk, milyen változatos és finom fogásokat lehet készíteni ebből az egészséges zöldségből.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük