Csökkenti a hasi zsírt, laktat és salaktalanít: egy hét alatt 2 kiló mínusz gesztenyediétával
A zsírszegény őszi csemege a béltisztítást is elősegíti.

Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

beauty and style

Szupernőies nyári szoknyák, testalkat szerint: széles csípőre és rövid lábakra is van jó fazon »

Ínycsiklandó fehérjeturmix, amitől egész nap pörög az anyagcsere »

Készítsd el a szezon legmenőbb karkötőjét: csak 10 perc, és olcsóbb, mint a bolti »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az utcákon és piacokon terjengő finom, fűszeres sültgesztenye-illatot érezve mindenki azonnal megkívánja az őszi csemegét. Ha te is rajongsz a pompás magtermésért, jó hírünk van: a gesztenye fogyasztása a diéta alatt is ajánlott.

Nemcsak azért, mert kalóriaszegény édesség készíthető belőle, hanem azért is, mert értékes vitaminjaival és rostjaival hozzájárul a béltisztításhoz és a fogyáshoz.

Salaktalanító, vízhajtó, változatos

A gesztenye sokféleképpen felhasználható, könnyű édességek és főételek egyaránt készülhetnek belőle, ezért a diéta alatt sem fogod megunni az E-vitaminban gazdag, antioxidáns hatású gyümölcsöt.

Kevesen tudják, de a gesztenye C-vitamin-tartalma is jelentős, a málnáéval és a ribizliével vetekszik, így a magtermés aktívan hozzájárul a test természetes zsírégető folyamataihoz. B-vitaminban és kalciumban szintén gazdag, de bőven található benne kálium is, így vízhajtóként a has és a csípő térfogatát is csökkenti.

A gesztenye zsír- és koleszterintartalma kifejezetten alacsony, annál több benne azonban az élelmi rost.

Ezek a rostok ellenállnak az emésztőenzimeknek, így lebomlás nélkül jutnak a bélcsatornába, ahol lemossák a megrekedt salakanyagokat és fokozzák a bélmozgást, ezzel pedig felgyorsítják az anyagcserét és segítik a hasi zsír lebontását is.

Az élelmi rostok sokáig eltelítenek, így a gesztenye fogyasztása után jó ideig nem fogsz megéhezni.

A gesztenyediéta alatt kövess zsír- és kalóriaszegény étrendet, amit napjában kétszer színesíts a salaktalanító, vízhajtó gesztenyével - ennél többször ne egyél, mert túlzottan megemelheti az elfogyasztott szénhidrát mennyiségét. A béltisztító diétával egy hét alatt akár két kilót is ledobhatsz koplalás nélkül, az anyagcseréd pedig látványosan gyorsabb lesz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell, két evőkanál gesztenyepürével, egy közepes méretű, fóliában sült krumpli.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre édesítővel készült gesztenyepüré.

Fontos!
A diétát legfeljebb egy hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre édesítővel készült gesztenyepüré.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: 10 dkg sült gesztenye.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, két főtt tojás, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg göngyölt pulykamell gesztenyével töltve, egy bögre fokhagymás zöldsaláta.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

4. nap

Reggeli: egy bögre gesztenyés gyümölcssaláta, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két szelet puffasztott rizs.
Ebéd: egy bögre sóskafőzelék, egy főtt tojás.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy közepes méretű, gesztenyével töltött sült alma.

5. nap

Reggeli: gesztenyés omlett két tojásból, egy bögre zöld tea.
Tízórai: 10 dkg zsírszegény túró, egy marék málna.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre gesztenyés rizs.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

Ezt is szeretjük