Csökkenti a hasi zsírt, laktat és salaktalanít: egy hét alatt 2 kiló mínusz gesztenyediétával

A zsírszegény őszi csemege a béltisztítást is elősegíti.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az utcákon és piacokon terjengő finom, fűszeres sültgesztenye-illatot érezve mindenki azonnal megkívánja az őszi csemegét. Ha te is rajongsz a pompás magtermésért, jó hírünk van: a gesztenye fogyasztása a diéta alatt is ajánlott.

Nemcsak azért, mert kalóriaszegény édesség készíthető belőle, hanem azért is, mert értékes vitaminjaival és rostjaival hozzájárul a béltisztításhoz és a fogyáshoz.

Salaktalanító, vízhajtó, változatos

A gesztenye sokféleképpen felhasználható, könnyű édességek és főételek egyaránt készülhetnek belőle, ezért a diéta alatt sem fogod megunni az E-vitaminban gazdag, antioxidáns hatású gyümölcsöt.

Kevesen tudják, de a gesztenye C-vitamin-tartalma is jelentős, a málnáéval és a ribizliével vetekszik, így a magtermés aktívan hozzájárul a test természetes zsírégető folyamataihoz. B-vitaminban és kalciumban szintén gazdag, de bőven található benne kálium is, így vízhajtóként a has és a csípő térfogatát is csökkenti.

A gesztenye zsír- és koleszterintartalma kifejezetten alacsony, annál több benne azonban az élelmi rost.

Ezek a rostok ellenállnak az emésztőenzimeknek, így lebomlás nélkül jutnak a bélcsatornába, ahol lemossák a megrekedt salakanyagokat és fokozzák a bélmozgást, ezzel pedig felgyorsítják az anyagcserét és segítik a hasi zsír lebontását is.

Az élelmi rostok sokáig eltelítenek, így a gesztenye fogyasztása után jó ideig nem fogsz megéhezni.

A gesztenyediéta alatt kövess zsír- és kalóriaszegény étrendet, amit napjában kétszer színesíts a salaktalanító, vízhajtó gesztenyével - ennél többször ne egyél, mert túlzottan megemelheti az elfogyasztott szénhidrát mennyiségét. A béltisztító diétával egy hét alatt akár két kilót is ledobhatsz koplalás nélkül, az anyagcseréd pedig látványosan gyorsabb lesz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell, két evőkanál gesztenyepürével, egy közepes méretű, fóliában sült krumpli.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre édesítővel készült gesztenyepüré.

Fontos!
A diétát legfeljebb egy hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre édesítővel készült gesztenyepüré.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: 10 dkg sült gesztenye.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, két főtt tojás, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg göngyölt pulykamell gesztenyével töltve, egy bögre fokhagymás zöldsaláta.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

4. nap

Reggeli: egy bögre gesztenyés gyümölcssaláta, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két szelet puffasztott rizs.
Ebéd: egy bögre sóskafőzelék, egy főtt tojás.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy közepes méretű, gesztenyével töltött sült alma.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

5. nap

Reggeli: gesztenyés omlett két tojásból, egy bögre zöld tea.
Tízórai: 10 dkg zsírszegény túró, egy marék málna.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre gesztenyés rizs.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

Ezt is szeretjük