A kutatókat is meglepte: ez a hétköznapi étel átprogramozza és elégeti a zsírsejteket
Ennyit fogyassz belőle
Számos ételhez használhatod.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Zsírszegény finomság, amitől nem lesz bűntudatod: isteni napindító puding édesszájúaknak »

Valamit nagyon tud ez a stílusos ikerpár, ami régen senkinek nem jött össze: cseppet sem gagyi, ahogy összeöltöznek »

Ezért néznek ki a japán nők 20 évvel fiatalabbnak a koruknál: így kövesd a rutinjukat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egészen tíz évvel ezelőttig a tudósok úgy gondolták, hogy a barnaszír-szövetek - barna adipóz szövet - BAT - biológiailag csak csecsemők és kisgyermekek esetében aktívak, ahol a fehérzsír-szövet energiáját felhasználva generálnak testhőt. Később azonban kiderült, hogy az aktív barna zsír a felnőttekben is megtalálható.

2013-ban egy kutatócsoportnak sikerült aktiválnia a barnazsír-szöveteket felnőttekben, méghozzá a test lehűtésével. A kísérlet résztvevői hat héten át napi két órát fáztak, aminek következtében barnazsír-szövetet termeltek, és sokat fogytak. Ez a módszer azonban nehézkesen használható a hétköznapokban. Szerencsére azóta kiderült, egyes ételek fogyasztásával hasonló hatást érhetsz el.

Meglepő kutatási eredmények

A kutatók sokáig nem gondolták, hogy a felnőtt szervezet barnazsír-szöveteit pusztán táplálkozás útján is aktiválni lehetne. Azóta azonban kiderült, hogy többek között a csípős ételek legtöbbjének ízt adó kapszaicin tökéletesen alkalmas erre.

A kapszaicin már kis mennyiségben is hatékonyan segít abban, hogy több kalóriát égess el. Ez a kutatás például azt taglalja, hogy az energialeadás 30 percen keresztül jelentősen magasabb az emberi szervezetben már egyetlen jalapeno paprikában található kapszaicinmennyiség elfogyasztását követően.

Egy másik kutatás kimutatta, hogy ezt a hatást a csípős ételek azzal érik el, hogy a barnazsír-szöveteket aktivizálják, ugyanis csakis akkor bírnak zsírégető hatással, ha fogyasztójuk rendelkezik ilyennel. Mivel a csípős ételek rendszeres bevitele a szervezetben hasonló reakciókat vált ki, mint ha tartósan hidegnek lennél kitéve, fogyasztásuk elősegíti azt, hogy barnazsír-szövetek alakuljanak ki.

Így fogyaszd

Normális esetben, ha csökkented a bevitt kalóriák mennyiségét, azzal takarékos üzemmódra kapcsol, azaz lelassul az anyagcseréd, ami nagyban gátolja a fogyás hatékonyságát. Ha viszont az ételek egy részét nagyjából egyharmad teáskanál erős paprikával fűszerezed, azzal felpörgetheted az emésztésedet és felgyorsíthatod a zsírleadást.

Amennyiben a gyomrod jól bírja a csípős ételeket, akár naponta kétszer is bevihetsz ilyen mennyiséget, vagy próbálkozhatsz más, hasonló hatású táplálékokkal.

Mi működik a paprikán kívül?

A csípős ízt általában a kapszaicinhez strukturálisan hasonló vegyületek eredményezik. Nem sokban különbözik szerkezetileg például a gyömbér csípősségét adó gingerol vagy a bors ízanyaga, melyek a tudósok elméletei szerint szintén aktivizálják a barnazsír-szövetek működését, ám gyakorlati tesztelésen még nem mentek keresztül. Fogyassz belőlük a diéta során minél többet!

Szintén stimulálhatja a barnazsír-szöveteket az argininben - egy aminosavban - gazdag ételek fogyasztása - a vegyület elősegíti az ilyen szövetek növekedését, és megtalálható a szójalapú ételekben, magvakban, diófélékben és hüvelyesekben.

Ezt is szeretjük