Csökkenti a koleszterinszintet, segíti a zsírégetést: így fogyaszd a csipkebogyót
A csipkebogyó nemcsak a megfázásos időszakban tesz jó szolgálatot: a zsírégetést is segíti.

GettyImages-1180257731
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Gyönyörű esküvői ruhák, amiket a nyüzsgő nagyváros ihletett: a Daalarna modern hercegnőknek tervezett »

Így nem lesz unalmas a fekete és fehér kombinációja: stílusos szetteket mutatunk »

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem véletlen, hogy az őszi-téli megfázásos időszakban sokan javasolják a csipkebogyó és az abból készült termékek fogyasztását. Magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, és fokozza a szervezet védekezőképességét, segít megelőzni a betegségeket, valamint legyűrni a különféle fertőzéseket. 

A csipkebogyót annak idején a skorbut megelőzésére használták, de vízhajtó hatása miatt remekül alkalmazható vese-, illetve hólyagbántalmak és székrekedés esetén is.

Hogyan fogyaszt a csipkebogyó?

C-vitamin-tartalma a kora őszi hónapokban a legmagasabb, így érdemes ősz elejétől gyűjteni, amikor már kicsit megcsípte a dér, és puhulni, ráncosodni kezdenek a szemek. 100 grammja több mint 400 mg C-vitamint tartalmaz, ez közel tízszer annyi, mint amennyi a citromban található. A C-vitamin amellett, hogy erősíti az immunrendszert, és antioxidáns hatása révén véd a szabad gyökök ellen is hasznos, a zsírégetési folyamatokban is szerepet játszik. 

GettyImages-622796240

Mivel a C-vitamint az emberi szervezet nem képes előállítani, beviteléről gondoskodni kell. A megfelelő C-vitamin-pótlás a Journal of American College of Nutrition hasábjain publikáltak szerint javítja a zsíroxidációt, azaz a zsírégetést az aerob edzés során, de a C-vitamin-fogyasztás szorosan kapcsolódik az optimális BMI-hez is. Azok a kísérleti alanyok, akiknek megfelelő volt a C-vitamin-szintjük, 30%-kal több zsírt égettek, mint azok, akiknek alacsony volt.

Csökkenti a koleszterinszintet

Egy másik kutatás arra kereste a választ, hogy a csipkebogyó fogyasztása milyen hatással van a túlsúlyos kísérleti alanyok koleszterin- és vérnyomásértékeire. 31 elhízott pácienst vontak be a kutatásba, akiknek napi 40 gramm csipkebogyóból készült poritalt kellett fogyasztaniuk hat héten keresztül, ennek hatásait hasonlították össze a kontrollcsoportéval. A betegek testsúlyát, glükóztoleranciáját, vérnyomását, koleszterinszintjét és a gyulladásos markerek szintjét értékelték. Megállapították, hogy a csipkebogyólé fogyasztása a benne található pektin miatt jelentősen csökkentette az elhízott embereknél mind a koleszterinszintet, mind a kardiovaszkuláris - szív- és érrendszeri - betegségek kockázatát a kontrollcsoportéval szemben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így fogyaszd a csipkebogyót

A piros termésből gyógytea, szörp, lekvár, mártás vagy akár - a svédek egyik nagy kedvence - csipkebogyóleves készülhet. A csipkebogyó húsát, héját és kis mennyiségben a magját is tartalmazó őrlemény magas rosttartalommal bír, kenyerek, diétás sütemények vagy turmixok alapanyagaként is szolgálhat. A napi, javasolt adag 1-2 teáskanálnyi őrlemény.

GettyImages-874788270

A csipkebogyótea elkészítéséhez két-három gramm összetört csipkebogyóhúst tegyél egy csészényi hideg vízbe, majd áztasd benne egy éjszakán át. Reggel szűrd le, melegítsd kicsit, de ne forrald fel, hogy ne illanjanak el az értékes vitaminjai. Az így elkészített teát ízesítheted egy kevés mézzel. Napi két csészével fogyassz belőle az őszi, téli időszakban.

Ha a csipkebogyóteát evés előtt iszod, azzal felkészítheted a gyomrot az emésztésre, és így a tápanyagok is jobban felszívódhatnak.

12 őszi zöldség és gyümölcs, aminek bérelt helye van a kamrában

Ha szeretnél összeállítani egy vitaminokban dúskáló, diétás étrendet idén ősszel, máris adjuk a bevásárlólistát, hogy mit szerezz be a piacon vagy a boltban.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük