Zsírégető, bőrszépítő csodagumó: így fogyaszd a csicsókát, ha fogyni akarsz
Érdemes csicsókával színesíteni az étrendedet, ha diétázol.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

Tökéletesen ráncba szedett szemöldök: sminkes mutatja meg, mit szabad, és mit nem »

Elképesztő módon segíti a bőrmegújulást: a kalcium ráncok ellen is jó »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A csicsóka nem különösebben bizalomgerjesztő külseje tápanyagokban gazdag belsőt takar. A külsőleg burgonyára, esetleg gyömbérre emlékeztető növény a diétás étrendbe is remekül illeszkedik.

Íze leginkább a krumpliéra hasonlít, de valamivel karakteresebb, gazdagabb, keményítőtartalma pedig alacsonyabb.

Honnan származik a csicsóka?

A csicsóka - latinul Helianthus tuberosus - a napraforgóhoz hasonlóan Amerikából származik. Évelő növény, hat-kilenc centiméter hosszú gumója a földben áttelel, szára egyenes, a felső harmadában elágazhat, magassága akár két-három méter is lehet.

Érdekes, hogy a 19. században még emberi fogyasztásra alkalmatlannak találták, és elsősorban disznótakarmánynak javasolták, mára azonban a csúcsgasztronómia is felfedezte magának. Nem ritkán társítják libamájjal, homárral, de akár szufléban is előfordulhat.

Zsírégető, bőrszépítő csodagumó

Annak ellenére, hogy a krumplihoz hasonló mértékben laktat, a csicsóka nem hizlal, hanem segít a fogyásban. A benne lévő szénhidrát ugyanis inulin formájú, ami kellő energiát ad, de nem emeli meg hirtelen a vércukorszintedet - ennek köszönhetően a növény a cukorbetegétrendbe is remekül beilleszthető.

A csicsóka rendkívül magas rosttartalma miatt elegendő folyadékfogyasztás mellett segíti az anyagcserét és a fogyást. Ám éppen emiatt érdemes fokozatosan beiktatnod az étrendedbe, ha szeretnéd megelőzni a fokozott gázképződést.

Olyan értékes vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, mint a bőrszépítő hatású béta-karotin - az A-vitamin provitaminja -, C-vitamin, több B-vitamin, kálium, kalcium, cink és foszfor. Végül pedig fontos megemlíteni, hogy a tápcsatornán áthaladva támogatja a hasznos bélbaktériumok szaporodását, ezáltal megelőzve az emésztési problémákat, erősítve az immunrendszert és szépítve a bőrt.

Így fogyaszd a csicsókát!

Markáns íze miatt elsősorban olyan ételekhez használd, ahol mellette már csak kiegészítő ízek szerepelnek, melyek ellenpontozzák a csicsóka édességét. Társíthatod krumplival, sárga- és fehérrépával, zellerrel. A fűszerezéshez érdemes friss fűszernövényeket használnod.

Óvatosan főzd, mert a puhulást követően gyorsan szétesik. Kezdetben elég, ha a szokásos hizlaló krumpliköretet váltod ki vele, a későbbiekben használhatod bátran akár turmixokhoz, de készíthetsz belőle krémlevest, savanyúságot is. Egyetlen hátránya, hogy göcsörtös formája miatt nehéz megpucolni, de legtöbbször elég, ha dörzsszivaccsal megtisztítod.

Ezt is szeretjük