Tudod, hogy fogyaszd a csicseriborsót? Túlsúly, lassú emésztés és mérgek ellen
Fogyj csicseriborsóval! Eláruljuk, hogyan segít a súlyvesztésben.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Szupercuki cicás körmök percek alatt, a legegyszerűbb módszerrel »

10 gyönyörű kocsidekor, hogy stílusosan érkezzen a menyasszony »

Rizsvizes szövetmaszk házilag: luxus arcápolás otthon, fillérekből »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbben humusz formájában ismerik a pillangósvirágúak családjába tartozó egynyári csicseriborsót - Cicer arietinum.

A növényt a görögök és a rómaiak már az ókorban is ismerték, és előszeretettel fogyasztották. Többek között magas rosttartalmából adódóan neked is érdemes beiktatnod az étrendedbe, ha fogyni szeretnél.

Karcsúsító csicseriborsó

100 gramm csicseriborsóban csaknem 10 gramm élelmi rost van, mellyel - kellő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett - serkenthető a lelassult anyagcsere, a bélrendszerben rekedt salak- és méreganyagok távoznak a szervezetből. A benne lévő - az almában is megtalálható - pektinnek köszönhetően nem kell tartanod attól, hogy átesel a ló túlsó oldalára: kiegyensúlyozottá teszi az emésztést. Az alábbiakban 150 gramm - körülbelül egy köretnyi - csicseriborsó tápanyagtartalmát láthatod.

Mi van a csicseriborsóban?

  • 15 g zsír
  • 510 kcal
  • 16 g fehérje
  • 74 g szénhidrát

A csicseriborsó glikémiás indexe meglehetően alacsony - 30 körüli. Fogyasztásával tehát nem emelkedik meg hirtelen a vércukorszint, ráadásul hosszan tartó teltségérzetet eredményez, nem tör rád hirtelen az éhség.

Így fogyaszd a csicseriborsót!

A csicseriborsó legismertebb fogyasztási formája a humusz. Ez a krém ideális diétás étel lehet akár reggelire, akár vacsorára. Egy szelet teljes kiőrlésű pirítósra kenve, de akár zellerszárat belemártogatva is fogyaszthatod. Kattints ide egy jó receptért!

A falafelnek ugyancsak nélkülözhetetlen hozzávalója a csicseriborsó. Ezt azonban - a benne lévő zsemlemorzsa és az olajban történő sütés miatt - inkább napközben, ne pedig az esti órákban fogyaszd. Kattints a receptért!

Végül, de nem utolsósorban adhatod a főtt csicseriborsót salátákhoz, de érdemes kipróbálnod a csicseriborsó levest is. Ez utóbbihoz itt találsz egy jó receptet.

Blog.hu ajánló