Tudod, hogy fogyaszd a csicseriborsót? Túlsúly, lassú emésztés és mérgek ellen
Fogyj csicseriborsóval! Eláruljuk, hogyan segít a súlyvesztésben.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A legtöbben humusz formájában ismerik a pillangósvirágúak családjába tartozó egynyári csicseriborsót - Cicer arietinum.

A növényt a görögök és a rómaiak már az ókorban is ismerték, és előszeretettel fogyasztották. Többek között magas rosttartalmából adódóan neked is érdemes beiktatnod az étrendedbe, ha fogyni szeretnél.

Karcsúsító csicseriborsó

100 gramm csicseriborsóban csaknem 10 gramm élelmi rost van, mellyel - kellő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett - serkenthető a lelassult anyagcsere, a bélrendszerben rekedt salak- és méreganyagok távoznak a szervezetből. A benne lévő - az almában is megtalálható - pektinnek köszönhetően nem kell tartanod attól, hogy átesel a ló túlsó oldalára: kiegyensúlyozottá teszi az emésztést. Az alábbiakban 150 gramm - körülbelül egy köretnyi - csicseriborsó tápanyagtartalmát láthatod.

Mi van a csicseriborsóban?

  • 15 g zsír
  • 510 kcal
  • 16 g fehérje
  • 74 g szénhidrát

A csicseriborsó glikémiás indexe meglehetően alacsony - 30 körüli. Fogyasztásával tehát nem emelkedik meg hirtelen a vércukorszint, ráadásul hosszan tartó teltségérzetet eredményez, nem tör rád hirtelen az éhség.

Így fogyaszd a csicseriborsót!

A csicseriborsó legismertebb fogyasztási formája a humusz. Ez a krém ideális diétás étel lehet akár reggelire, akár vacsorára. Egy szelet teljes kiőrlésű pirítósra kenve, de akár zellerszárat belemártogatva is fogyaszthatod. Kattints ide egy jó receptért!

A falafelnek ugyancsak nélkülözhetetlen hozzávalója a csicseriborsó. Ezt azonban - a benne lévő zsemlemorzsa és az olajban történő sütés miatt - inkább napközben, ne pedig az esti órákban fogyaszd. Kattints a receptért!

Végül, de nem utolsósorban adhatod a főtt csicseriborsót salátákhoz, de érdemes kipróbálnod a csicseriborsó levest is. Ez utóbbihoz itt találsz egy jó receptet.

Ezt is szeretjük