Megelőzi a falásrohamokat, és a vércukorszintet sem dobja meg: a csicseriborsó négy áldásos hatása
Egy olcsó, karcsúsító étel, amit a késő esti órákban is fogyaszthatsz.

GettyImages-683821822
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az arab világ egyik kultikus étele a csicseriborsó, amely hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, nem véletlen: amellett, hogy tele van a szervezet számára fontos fehérjékkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal, jelentős rosttartalommal bír, segíti az emésztőrendszer megfelelő működését, így fogyókúrás szempontból is egy remek alapanyag.

A csicseriborsó gazdag B1- és B6-vitaminban, utóbbi aktívan részt vesz az anyagcsere-folyamatokban, főként a szénhidrát- és fehérje-anyagcserében, de ásványi anyagokban is bővelkedik, sok vasat, magnéziumot, cinket és káliumot tartalmaz. Magas E-vitamin- és karotintartalmának köszönhetően rákmegelőző hatású.

Beindítja az anyagcserét, megelőzi a falásrohamokat

A csicseriborsó 100 grammja épp 20,5 gramm fehérjét tartalmaz, amely olyan aminosavakat biztosít a szervezet számára, amik az izmok építésében játszanak fontos szerepet. Mivel rezisztens keményítőben és élelmi rostban gazdag, amellett, hogy megelőzi a székrekedést, és beindítja az anyagcserét, sokáig biztosítja a telítettséget, és megelőzi a falásrohamokat, ezáltal a pluszkalóriák bevitele is megszűnhet.

GettyImages-586699300

Mivel a csicseriborsó alacsony glikémiás indexű ételnek számít, ezért fogyasztása nem dobja meg a vércukorszintet, így az inzulinrezisztenseknek is segít a vércukor szinten tartásában.

A csicseriborsó kiváló eledel ebédre, uzsonnára vagy vacsorára is, változatosan, édes és sós ételekhez egyaránt elkészíthető, ugyanakkor nyersen fogyasztva emészthetetlen méreganyagokat juttat a szervezetbe, így fogyasztása előtt mindenképp célszerű előáztatni, majd friss vízben megfőzni, ha nem konzervet használsz.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így fogyaszd a csicseriborsót

A hüvelyesből készíthető a legklasszikusabb közel-keleti krém, a humusz, amelyet friss zöldségcsíkok mellé, de pitára vagy kenyérre kenve is szoktak fogyasztani. Az alapreceptbe csicseriborsó, fokhagyma, pici olívaolaj, só, bors kell, de dúsítható chillipehellyel, különböző indiai fűszerekkel - köménnyel, curryvel vagy korianderrel -, illetve szezámmagból készült tahinivel is.

GettyImages-494248862

Az arabok másik kedvenc étele a falafel, amelyet grillezett zöldségekhez, salátákhoz is kipróbálhatsz. A hüvelyesből készült pogácsák tojással, répával még értékesebbé tehetők.

Végül, de nem utolsósorban érdemes kipróbálnod a zsírgyilkos csicseriborsó-salátát, a belőle készült levest, a csicseriborsólisztes gofrit vagy akár a tepsiben sült fűszeres csicseriborsót.

Szuperzöldségek hasi háj ellen

A has körüli zsírpárnák amellett, hogy sok nő életét megkeserítik, komoly egészségügyi problémák kialakulásához is hozzájárulhatnak, így jobb minél előbb megszabadulni tőlük. Mutatjuk, mit tegyél a tányérra.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük