Napi 2 marék, 1 kiló mínusz hetente: így fogyj a cseresznyével
Pontos mintaétrend
A cseresznye alacsony kalória- és magas rosttartalommal bír.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nehéz favoritot választani a nyári idénygyümölcsök közül, de a cseresznye biztosan sokaknál benne van az első három kedvencben.

Amellett, hogy finom és frissítő ízével az esős napokon is a napfényt juttatja eszedbe, a fogyókúrában is segítségedre lehet.

Fogyj cseresznyével!

A cseresznye piros vagy bíbor színét a benne lévő antocianinoknak köszönheti. Az erős antioxidáns hatással bíró vegyület számos krónikus betegség - köztük a rák és a szívbetegségek - ellen is védelmet nyújt.

100 gramm cseresznye tápértéke

  • 63 kcal
  • 0,5 g zsír
  • 14 g szénhidrát
  • 0,8 g fehérje

A cseresznye nemcsak alacsony kalóriatartalmú, de lúgosító hatású, rostban gazdag - így kellő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett - segít a szervezet salaktalanításában. Káliumtartalmának köszönhetően vízhajtó, így fogyasztásával megszabadulhatsz a hasi tájékon felgyülemlő víztől.

Még mit tud a cseresznye?

Egy, az Arthritis & Rheumatism című szakfolyóiratban megjelent kutatás tanúsága szerint segíti az ízületi gyulladások gyógyulását. A cseresznye 37%-kal csökkenti a köszvényes rohamok kockázatát. Jótékony hatását antioxidáns tulajdonságának - a benne lévő gyulladásgátló hatású antocianinoknak - köszönheti. A kutatók szerint már napi 15 szem cseresznye esetén is kimutatható ez a hatás.

Mintaétrend

Egy csökkentett energiatartalmú - 1200-1500 kalória - étrend mellett a cseresznye segít, hogy hetente egy kiló feleslegtől szabadulj meg. Az alábbi mintaétrendet nem kell túl szigorúan venned, de ügyelj arra, hogy sok rostban gazdag és cukorban szegény étel szerepeljen az étrendedben.

1. nap

Reggeli: két lágy tojás, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy paradicsom.
Tízórai: egy marék cseresznye.
Ebéd: egy tányér rakott cukkini.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: három-négy túrógombóc - nyírfacukorral, Graham-liszttel készítve.

2. nap

Reggeli: 3 dl turmix tejből és egy marék cseresznyéből.
Tízórai: egy adag zabkása - fahéjjal, reszelt almával, olajos magvakkal.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell barna rizzsel, uborkasalátával.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós csicseriborsókrémmel.

Gyümölcsnap

Időnként érdemes egy-egy gyümölcsnapot is beiktatnod az életedbe. Kattints az az alábbi videóra, és hallgasd meg a szakértő vélményét.

3. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta - cseresznyével.
Tízórai: cseresznyés zabpelyhes süti - nyírfacukorral.
Ebéd: egy tányér spenótfőzelék - önmagával sűrítve - főtt tojással.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: egy kis tányér görögsaláta.

Ezt is szeretjük