Egy fél citrom reggelire, és egész nap pörög az anyagcsere
Nem indul be a fogyás? Próbáld ki ezt az egyszerű citromos trükköt! Kész vagy rá?

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

Ez a minta még a kockásat is lekörözi idén: a legdivatosabb pöttyös darabok, árakkal »

Tippek gyors körömnövekedéshez: nincs többé repedezés és letörés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A citromot régóta úgy ismerjük, mint az egyik legbiztosabb C-vitamin-forrást. Bár sok más táplálék van, amelynek C-vitamin-tartalma magasabb, valószínűleg még évtizedeknek kell eltelnie, hogy a C-vitamin szó hallatán ne az apró sárga gyümölcs jelenjen meg lelki szemeink előtt.

Ettől függetlenül a fogyókúra során érdemes nem megfeledkezned a savanyú déligyümölcsről - hihetetlen erős rejlik benne.

A citrom fogyasztó hatása

A citrom kalóriatartalma elenyésző: egy közepes gyümölcsben mindössze 20 kalória van. De nem ennek, hanem a benne lévő citromsavnak köszönheti fogyást segítő hatását.

Az erős gyümölcssav segíti az epe áramlását, egyúttal serkenti a salak- és méreganyagok távozását a szervezetből.

A citrom olyan flavonoidokat is tartalmaz, amelyek csökkentik a máj koleszterintermelését - természetesen emellett nem árt, ha a táplálkozás során is ügyelsz a koleszterinbevitelre.

Ha fogyni szeretnél, érdemes reggel kifacsarnod egy fél citrom levét, és éhgyomorra elfogyasztanod - így már a nap elején felpörgetheted az anyagcsere-folyamatokat.

Mindig hígítsd!

Fontos, hogy a citromot soha ne idd magában, mindig hígítsd. A benne lévő erős citromsav egyfelől károsítja a fogzománcot, megnövelve ezáltal a fogszuvasodás esélyét - ezt elkerülendő érdemes szívószállal kortyolgatnod a hígított citromlevet. Másfelől a gyomornak sem tesz jót: ha hajlamos vagy gyomorégésre, refluxra, fekélybetegségre, még hígítva is körültekintéssel fogyaszd a citromot.

A legjobb, ha langyos vízzel hígítod, ugyanis a magasabb hőmérsékletű víz tovább serkenti az anyagcsere-folyamatokat, fokozza a bélmozgásokat.

Lúgosít is!

A citrom azon táplálékok közé tartozik, melyek hiába savasak, a szervezetbe kerülve lúgosító hatást fejtenek ki. Ezért az apró sárga gyümölcs segít helyreállítani a túlzott cukor - és más finomított színhidrátok -, a vörös hús fogyasztásának eredményeképpen felborult sav-bázis egyensúlyt. Az elsavasodás egészségkárosító hatásairól korábbi cikkünkben olvashatsz.

Ezt is szeretjük