Cinkben gazdag ételek, amik leradírozzák a zsírt: ha ezeket eszed, sikeresebb lesz a fogyókúrád
Lehet, hogy pont egy kis cinklöket hiányzik a diétádhoz.

cink-fogyas
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ember testének szüksége van cinkre a megfelelő működéshez, hiányának egyik tünete éppen a váratlan, fogyókúra nélküli fogyás, azonban a megfelelő cinkmennyiség fogyasztása elengedhetetlen egy sikeres diétához.

A cink szerepet játszik az immunrendszer működésében, a fehérjék felépítésében, a sebgyógyulásban és az egészséges szag- és ízérzékelésben. Mivel a test nem állítja elő ezt az ásványi anyagot, az ember csak ételeken vagy étrend-kiegészítőkön keresztül tud hozzájutni, de szerencsére rengeteg ételben megtalálható.

Mi köze a cinknek a fogyáshoz?

Egy 2013-as, a Biological Trace Element Research-ban megjelent tanulmány azt találta, hogy az elhízott emberek szervezetében rendre alacsonyabb a cinkszint, ebből pedig azt a következtetést vonták le, hogy a cinkbevitel emelésével talán fogyást lehetne előidézni. Ezt egy másik, 2013-as kutatás igazolta is. 

cink

Az Advanced Pharmaceutical Bulletin-en nyilvánosságra hozott eredmények szerint azok a kórosan elhízott alanyok, akik táplálékkiegészítő formájában napi 30 milligramm cink-glükonátot vettek magukhoz, több zsírt veszítettek, és csökkent a súlyuk, valamint javultak a trigliceiridértékeik is.

A cinkben gazdag ételek fogyasztása azért is ajánlott különösen a fogyókúra során, mert többségük sok fehérjét tartalmaz, ami növeli a teltségérzetet, és fontos építőköve az izmoknak. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A legfontosabb cinkben gazdag ételek

  • Kagyló, osztriga, rák, homár.
  • Vörös húsok: marha, disznó, bárány.
  • Szárnyasok: pulyka, csirke.
  • Halak: szardínia, lazac.
  • Babfélék és hüvelyesek.
  • Olajos magvak.
  • Tejtermékek: tej, joghurt, sajt.
  • Tojás.
  • Teljes kiőrlésű gabonák.
  • Egyes zöldségek: fodros kel, spárga.
  • Gomba.

A napi ajánlott cinkbevitel a férfiak számára 11, a nők számára 8 mg. Terhes nőknek legalább 11, szoptatós anyáknak pedig 12 milligrammot szoktak javasolni, mivel őket különösen veszélyezteti a cinkhiány, azonban 40 mg-nál többet semmiképpen sem ajánlott fogyasztani ebből a mikrotápanyagból, mert hasi panaszokat okozhat.

Bár a cinkbevitel növelése segíthet növelni a súlyveszteséget, azt fontos megjegyezni, hogy a fogyás mértékét elsősorban a bevitt és elégetett kalóriák aránya határozza meg. A biztos fogyáshoz csökkentsd a napi kalóriabeviteledet 500 kalóriával, ezzel heti fél kiló, egészséges tempójú fogyást érhetsz el.

Fogyasztó vitaminok

A vitaminok nemcsak az immunrendszer egészsége szempontjából fontosak, a fogyókúrában is segítségedre lehetnek, mert gyorsíthatják az anyagcserét vagy éppen a zsírégetést. Összeszedtük a legfontosabb diétás, vízben oldódó vitaminokat, melyekből napi utánpótlásra lehet szükséged.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük