Lehet célzottan fogyasztani egy területet? Így zajlik a has és comb zsírvesztése
Elmondjuk, mitől függ, hogy melyik területről fogsz elsőként fogyni.

fogyas merese haromfele
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szinte minden fogyni vágyó esetében van olyan terület, amire különösen érzékeny. Van, aki a hasán lévő zsírrétegtől szeretne megszabadulni, de a fenekét megtartaná, más azért vág bele a diétába, mert vastagnak érzi a combját, de tart attól, hogy kifogy a melltartóból. A zsírvesztés azonban nem a kívánságok szerint működik. 

Minden bizonnyal hallottál már arról, hogy helyi zsírégetés nem létezik. Noha egyes táplálékok kis mértékben befolyásolhatják, hogy hova raktároz a szervezeted, ez magában nem okoz látványos különbségeket. Ugyanígy a felülések sem csak a hasi felesleget radírozzák le - ugyan az izmok fejlődésére helyileg hatnak, a zsírréteget nem képesek ilyen módon befolyásolni. Mégis, mitől függ akkor, hogy hol halmozódik fel a felesleg, és honnan fogysz elsőként?

Célzott fogyás?

Akármelyik testtájékról szeretnél, vagy nem szeretnél fogyni, akkor is érdemes megérteni a háttérben zajló biológiai folyamatokat, melyek magyarázattal szolgálnak arra, miért egyik vagy másik részed karcsúsodik elsőként.

farmer meroszalag

A test számára a glükóz jelenti az energiát, melynek raktározásáért a máj felel. Amikor szükség van rá, akkor a véráramon keresztül jut el a sejtekhez, és biztosít energiát olyan tevékenységekhez, mint a láb mozgatása vagy a gondolkodás. Ha a glükóztartalékok kiürülnek, az agy kiadja a jelet, hogy ideje megcsapolni a zsírtartalékokat, hogy energiához jusson a test. Ezt ketózisnak nevezik.

Az agyból a parancs hormonok formájában érkezik, melyek a véráramban aktiválják a lipáz enzimet, ami ráveszi a zsírsejteket, hogy triglicerideket adjanak le. Ezeket a máj glicerollá alakítja, amiből az izmok számára energia lesz. Ahogy a zsírsejtek egyre több energiát adnak le, úgy veszítenek méretükből, és leszel egyre karcsúbb.

A zsírbontás által legerősebben érintett területet a zsírsejteken található receptorok elhelyezkedése határozza meg. Ezeknek két típusa van: az alfa-2 és a béta-2 receptorok. Leegyszerűsítve, a béta-2-vel jelölt zsírsejteket mobilizálja legszívesebben a szervezet, míg az alfa-2 azt jelenti, hogy ehhez a tartalékhoz jobban kell ragaszkodni. Az adott terület zsírsejtjein lévő receptorok arányától függ tehát, hogy melyik testrészed fog fogyni. A receptorok elrendeződését nemcsak a genetika, de más fiziológiai jellemzők is befolyásolhatják, leggyakrabban látható változás egy terhességet vagy a változókort követően történik.

A cikk az ajánló után folytatódik

További tényező a vérkeringés, mely a zsírbontásra felszólító üzenetet hordozza. Ahol lassabb a keringés - a comb és a törzs hátsó, alsó területe -, ott a zsírvesztés is nehezebben megy. A keringés helyi élénkítése - váltózuhannyal vagy más módszerekkel - kis mértékben javíthatja egy testterület megjelenését, így feszesebb lesz rajta a bőr, ám kilókban és centikben mérhető, tartós különbséget ez önmagában nem eredményez.

Fogyni akkor fogsz, ha kevesebb energiát vittél be, mint amennyi a tested működéséhez szükséges. Megfelelő étrend és mozgás mellett a testzsírszázalék csökkenésével fokozatosan minden terület fogyni fog, az azonban, hogy hol válik először látványossá, alkati kérdés. Nők esetében a kiinduló állapottól függően nagyjából egy év erősítő edzés és megfelelő táplálkozás mellett érhető el a 20% alatti testzsírszázalék, mely általánosan feszes, formás testet eredményez. Ugyanez férfiak esetében 10%-kal érvényes. 

Tíz praktikus könyv fogyókúrához

Szeretnél belevágni, de még nem tudod pontosan, hol kezdj neki a fogyókúrának? A következő tíz könyv mindegyike hasznos, gyakorlati tanácsokkal lát el, hogy ezúttal tényleg sikerüljön.

Ezt is szeretjük