Mikor égeti gyorsan a kalóriákat a test? A cirkadián ritmus megmutatja, mikor pöröghet fel a zsírégetés
A kutatók rájöttek, mikor a legjobb edzeni.

edzes-delutan
Ez is érdekelhet

Igazi kis gyöngyszem az alpesi panorámaút: szépsége mindenkit elvarázsol (x)

Nagy méretű burkolólapok ragasztása: így sokáig gyönyörködhetsz a végeredményben (x)

Tavaszi megújulás a Lenor Parfum des Secrets kollekcióval (x)

"Itt a piros, hol a piros" - Oscar a Thália Színházban (x)

A Žagar felszámolja a műfaji korlátokat a Margitszigeten (x)

beauty and style

Csak 10 perc, de felpörgeti a reggeli anyagcserét: karcsúsító edzés, ugrálás nélkül »

Így viselj szalagot a hajadban: kislányos báj néhány mozdulattal »

Gyönyörű nővé cseperedett Madonna lánya: a 22 éves Lourdes igazi stílusikon »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Lehet, hogy érdemes áttenni az edzéseket, és leszokni a reggeli futásról? Egy új tanulmány azt állítja, megtalálta az ideális időpontot az edzéshez.  A nemrégiben a Current Biologyban megjelent, szűk körben végzett kutatás szerint az ember teste más arányban éget kalóriát a nap különböző szakaiban. Az pedig, hogy mikor éget a legtöbb zsírt, a belső órájától függ.

A napi biológiai óra, az úgynevezett cirkadián ritmus felelős azért, mikor vagyunk éberek, mikor álmosodunk el, és mikor éhezünk meg. Számos biológiai folyamatunk rendeződik a belső óránk köré, és úgy néz ki, az egyik ilyen folyamat a kalóriaégetés.

Mikor égeti a legtöbb kalóriát a tested?

A kutatók úgy találták, hogy a test közel 10%-kal több kalóriát éget késő délután és kora este, mint mondjuk az éjszaka közepén, ez közel 130 kalóriányi különbözetet jelent nyugvó helyzetben, tehát akkor, amikor az ember nem teszi ki különösebb fizikai megterhelésnek magát.

edzes-este

Ahhoz, hogy erre fényt derítsenek, a kutatók érzékelőkkel láttak el 7 önként jelentkezőt, akiknek folyamatosan figyelték a törzsi testhőmérsékletét, mivel minél magasabb valakinek a testhőmérséklete, annál több kalóriát éget éppen a teste. Ahhoz, hogy a cirkadián ritmust ne befolyásolja külső tényező, a résztvevők alvásritmusát szép fokozatosan eltolták, persze, mindezt laboratóriumi körülmények között, hogy a napfény se lehessen hatással az eredményre.

A tanulmány azt találta, hogy az alanyok testhőmérséklete nyugalmi állapotban akkor volt a legmagasabb, amikor a biológiai órájuk estefelé járt, így ekkor égettek a legtöbb kalóriát. Ezzel szemben a legkevesebbet nagyjából 12 órával ezután, a kora reggeli órákban.

Arra azért a tanulmány elemzői is felhívják a figyelmet, hogy a 7 fős résztvevő csoport koránt sem tekinthető reprezentatívnak, azonban az eredmények ettől függetlenül kifejezetten érdekesek, és rámutatnak arra, hogy a kora reggeli edzés talán nem a legjobb választás, viszont a délutáni fitneszórák hatásosabbak lehetnek, mint azt az ember korábban gondolta. Ez természetesen akkor érdekes, ha valaki amúgy lemozogja a maga heti három alkalmát. Aki ennnél kevesebbet mozog, annak mindegy, mikor teszi, csak tegye.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hátformáló gyakorlatok

A háton található hurkácskák akár inzulinrezisztenciára vagy magas tesztoszteronszintre is utalhatnak, és persze, nem is esztétikusak. Azonban mindössze napi 20 percre és két súlyzóra van szükséged, és könnyedén eltüntetheted őket.

A képek forrása: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük