3 extra hatékony emésztésserkentő étel
Ezekkel könnyen fogyhatsz
Nem indul be a fogyás? A következő táplálékokkal orvosolhatod a problémát.

Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Bőrfiatalítás egyszerűen: még néhány hónapig ideális az idő a ráncfeltöltésre »

Gyönyörű, érzéki nők, akik nem kilókban mérik a szépségüket: vastag a combjuk, de nem az a lényeg »

A 73 éves Cher 40-nek sem néz ki a reklámfotón: egyetlen ránc sincs a popdíva arcán »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Barack

A csonthéjasok többi tagjával - például a cseresznyével és a szilvával - összehasonlítva a barack jóval kevesebb szénhidrátot és kalóriát tartalmaz, azonban ebben az édes gyümölcsben a legmagasabb a cink, a réz és az antioxidáns béta-karotin mennyisége.

A barack lédús és frissítő hatású, emellett szabályozza az étvágyat, segíti az emésztést, és természetes vízhajtó szerként funkcionál. A nátrium és a kálium kedvező aránya segíti a vese működését is.

A természetgyógyászok gyakran írnak fel pácienseiknek barackfogyasztásra épülő gyümölcsnapot, ugyanis így sikerül eltávolítani a szövetekből az ott megrekedt vizet a szív és az érrendszer tehermentesítésének érdekében.

A barack rostjai serkentik a bélmozgást, emellett a benne található cinknek is nagy szerepe van a különféle anyagcsere-folyamatok biztosításában - hiányában például a szervezet sav-bázis egyensúlya is felborulhat. Ennek a nyomelemnek fontos szerepe van továbbá a pajzsmirigy-hormonok képződésében, továbbá a mangánnal, a C-vitaminnal és a bioflavonnal együtt a szabadgyökök káros hatásaitól is megóvja szervezeted.

Hogyan fogyaszd?

A barackot nagyobb mennyiségben is fogyaszthatod, sőt, akár gyümölcsnapot is tarthatsz. Figyelj azonban, hogy romlásnak indult baracknál ne próbálkozz azzal, hogy a hibás részt kivágod, ilyenkor ugyanis már penészgomba került a gyümölcsbe, melynek mérge annak egészében elterjedhetett.

Káposzta

A káposzta, azon belül is különösen a fodros takarmánykáposzta az egyik leggazdagabb növényi fehérjeforrás, minek köszönhetően a fogyókúra során is nagy szolgálatot tehet. Tápanyagai önmagában is teljes értékű étellé teszik, szinte minden megtalálható benne, amire szervezetednek szüksége van.

Továbbá nagy mennyiségű ballasztanyagot tartalmaz, melynek révén serkenti a bélműködést, óv a vastagbélráktól, és csökkenti a koleszterinszintet, így a szív- és érrendszeri betegségeket is segít megelőzni. Jelentős kalciumtartalma segít elkerülni a csontritkulást, serkenti a vérkeringést, és az izomtevékenységet is erősíti.

A káposzta mindemellett A-, C- és E-vitamint tartalmaz, melyek antioxidáns hatásának köszönhetően fogyasztása megóvhat a rákos megbetegedésektől, a korai öregedéstől, az érrendszeri betegségektől és a fertőzésektől. A benne található B-vitamin a vassal együtt segíti a vérképzést, valamint a fehérjék lebontását és beépülését. A káposzta kellő mennyiségű fogyasztásával elkerülhetőek a hiánybetegségek, például a vérszegénység, a fáradtság és a koncentrációs képesség csökkenése.

Hogyan fogyaszd?

A takarmánykáposzta fodros levelein lerakódhat a kipufogógázból származó ólom, ezért mindig nagyon alaposan mosd meg. Főzd mindig puhára, de ne főzd el, mert akkor nagyon sok vitamin kárba vész.

Rozs

A teljes rozsszem számtalan jótékony hatású anyagot tartalmaz, többek között ballasztanyagokat, anyagcserét serkentő B-vitaminokat, kalciumot, káliumot, magnéziumot, vasat és cinket is. Magas ballasztanyag-tartalma miatt sokoldalú és egészséges táplálék, többek között serkenti az emésztést, egyrészt, mert alaposan meg kell rágni, másrészt azért, mert a gyomorban megduzzadva terjedelmessé válik.

A ballasztanyagok továbbá jóllakottá tesznek, elősegítik a koleszterin- és a vércukorszint szabályozását, valamint hozzájárulnak az egészséges testsúly megőrzéséhez is.

Továbbá tisztítják a bélrendszert, ami nemcsak az immunrendszernek tesz jót, de közvetlenül rákmegelőző hatása is van. Ezt tovább erősíti a rozs lignantartalma. Ez a rozsszem maghéjában található természetes rákellenes anyag az úgynevezett fitoösztrogénhez hasonlítható, mely a hormonrendszerrel összefüggő betegségek, például a méhnyakrák és a mellrák ellen nyújthat védelmet.

Hogyan fogyaszd?

Fogyaszd rozskenyér formájában, melyből már két szelet biztosítja napi ballasztanyag-szükségleted felét, és elegendő ahhoz is, hogy a vérbe megfelelő mennyiségű rákellenes lignan kerüljön. Vigyázz azonban, hogy ne sima barna színű kenyeret válassz, ugyanis a szín sokszor származhat cukorszirup vagy malátaliszt hozzáadásából is.

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

A rozskenyér általában kisebb-nagyobb rozsdarabkákat is tartalmaz, azonban, ha nem is, mindenképp súlyosabb a többi kenyérnél.

Cikkünk Dr. Siegfried Schlett A 100 legfontosabb élelmiszer című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük