Az anyagcsere-pörgető B-vitaminok tényleg segítenek fogyni: 8 étel magas B-vitamin-tartalommal
Érdemes B-vitaminokban bővelkedő ételeket fogyasztani, mert bizonyítottan segíthetnek a fogyásban is.

GettyImages-861549570
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A B-vitaminokról több ízben kiderítették különböző tanulmányokban, hogy serkentik az anyagcsere működését. A B12 a fehérje- és zsíranyagcsere esszenciális részét képezi, a B6 szintén a fehérjefelszívódásra hat, a B1 pedig mindezek mellé a szénhidrát-anyagcserét is befolyásolja.

A zsírok, fehérjék és szénhidrátok mind-mind nélkülözhetetlen tápanyagai a szervezetnek, megfelelő hasznosulásuk az egészséges anyagcsere alappillérjét jelenti. Éppen ezért érdemes rendszeresen B-vitamin-tartalmú ételeket fogyasztani.

B-vitaminok az étrendben

Egy 2018-as állatkísérletben kimutatták a B-vitaminok fogyasztó hatását, ami a kutatók szerint  az anyagcsere-működés manipulációjának köszönhető. A szervezet egészében fontos szerepet játszanak, ám számos ételben megtalálhatóak, így csak nagyon ritkán alakulhat ki miattuk hiánybetegség. Főleg tenger gyümölcsei, teljes kiőrlésű gabonák, tejtermékek, olajos magvak, zöldségek és a tojás révén lehet hozzájuk jutni. Mivel vízben oldódó vitaminok, étkezéssel túladagolni azokat gyakorlatilag nem lehet. Néhány finom fogást nemcsak tápanyagtartalma, hanem alacsony kalóriatartalma miatt is bátran ehet az ember akár diéta alatt is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük