A tél két legerősebb zsírégetője egy diétában: azonnal beindítják a fogyást
Az alma és a dió külön-külön is erős zsírégetők. Most egy diétába kerültek.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az alma-dió diéta igazi őszi-téli gyorssegély a fogyni vágyóknak. Az év végi zsírégetőkben lévő anyagok ugyanis azonnal beindítják a fogyást, salaktalanítanak, és a vitaminkészleteidet is feltöltik.

Ha jól állítod össze az étrendedet, az éhezés miatt sem kell aggódnod, az alma-dió diétával kiegyensúlyozott marad a vércukorszinted.

Hogyan működik?

Az alma, mint a legtöbb gyümölcs, remek salaktalanító, ám értékes vitaminjaival ennél sokkal többet tesz a fogyásért. A benne található C-vitamin természetes zsírégetőként hat, savai pedig segítik az emésztést és fertőtlenítik a bélcsatornákat.

Mindenképpen ügyelj rá, hogy kevésbé édes változatot egyél, mert a túl magas cukortartalmú gyümölcsnek magas lehet a glikémiás indexe, míg a savanykásabb fajták kiegyensúlyozottan tartják a vércukorszintedet.

A diéta másik főszereplője, a dió szintén kiváló salaktalanító, hiszen rengeteg rostot tartalmaz.

Az olajos magvacska emellett értékes magnéziumforrás is, ami szintén nélkülözhetetlen a megfelelő zsíranyagcseréhez.

A dió a fogyókúra alatt is ellát a legfontosabb ásványi anyagokkal, és a túlzott savtermelést is megakadályozza, így nem kell félned a gyomorkorgástól.

Jótékony omega-3 zsírsavjai szintén fontos szerepet játszanak a megfelelő anyagcserében és a zsírégetésben, de naponta két maréknál többet ne egyél belőle.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy alma, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

Fontos!
A diétát legfeljebb három napig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy marék bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre citromos-fokhagymás zöldsaláta.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: egy közepes méretű sült alma dióval töltve, fahéjjal ízesítve.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, két főtt tojás, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre almasaláta.
Uzsonna: egy zellerszár.
Vacsora: egy bögre alma-dió saláta.

Ezt is szeretjük