Hiába 300 kalória, ha így eszed, fogyni fogsz tőle
Mi az avokádó titka?
Akár hizlalhatna is, de megfelelő időpontban fogyasztva éppen hogy segíti a fogyókúrát.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az avokádó - Persea americana - egy Közép-Amerikában őshonos fa, melynek gyümölcse az elmúlt években hazánkban is egyre kedveltebb.

Számos pozitív egészségügyi tulajdonsága mellett a fogyókúrát is segítheti - annak ellenére, hogy nem kifejezetten kalóriaszegény.

Így edd az avokádót, ha fogyni szeretnél!

Egy közepes méretű, körülbelül 20 dekagrammos avokádó 300 kalóriát tartalmaz. Szénhidráttartalma nagyjából 17 gramm, emellett 4 gramm fehérjét és 29 gramm zsírt is rejt magában. Glikémiás indexe azonban nem magas - 50 alatti -, tehát fogyasztása nem emeli meg nagyon a vércukorszintet. Magas - 13 gramm - rosttartalma miatt hosszú időre eltelít.

Fogyaszd délelőtt!

Egy korábbi kutatás tanúsága szerint a gyümölcs éhségcsökkentő hatással bír: a kísérletben részt vevő alanyok 28%-a nem érzett éhséget az avokádófogyasztást követő öt órában. Ennek oka, hogy az avokádó pozitívan befolyásolja az inzulinválaszt, kiegyensúlyozza a vércukorszintet. Magas kalóriatartalma miatt azonban érdemes a délelőtti órákban fogyasztanod a gyümölcsöt - így a szervezetnek biztosan lesz ideje felhasználni a belőle származó energiát, az nem kerül raktározásra.

Szívvédő avokádó

Béta-szitoszterol-tartalmának köszönhetően az avokádó csökkenti a koleszterinszintet, ezáltal segít megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását. Emellett magas telítetlenzsír-tartalma miatt ugyancsak érvédő - illetve gyulladáscsökkentő - hatással bír.

OLVASD EL EZT IS!

salata lead
  • avokádó
  • saláták, zöldséges ételek

Avokádós zöldsaláta pirított baconnel

Ezt is szeretjük