Kutatók állítják: növeli az infraktus kockázatát az Atkins-diéta
Az Athéni Egyetem kutatócsoportja bizonyította az Atkins-diéta egészségkárosító hatását.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

Ha válaszolsz erre a 3 kérdésre, tudni fogod, milyen legyen az esküvői sminked »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az Atkins-diéta nem éppen új keletű dolog, már az 1960-as években népszerű lett: ekkor azonban még kórházi diétának számított. Az 1990-es évek elején jelent meg dr. Atkins New Diet Revolution című könyve, amely egy csapásra bestseller lett.

Az elmúlt évek során sok támadás érte a magas fehérje- és alacsony szénhidráttartalmú ételekből álló diétát. Egy nemrégiben készült kutatás pedig bebizonyította, hogy valóban egészségkárosító hatású.

Az Atkins-diéta növeli szívbetegség kockázatát

Bár a diéta nem csupán fogyókúrából áll, hanem testmozgásra is buzdít, legfontosabb jellemzője, hogy radikálisan visszaszorítja a szénhidrátok - burgonya, kenyér, rizs, tészta - fogyasztását, miközben megemeli a fehérjebevitelt.

A kutatás tükrében

Svéd és görög kutatók nemrégiben a British Medical Journal című szakfolyóiratban ismertették tanulmányukat.

A vizsgálatok során arra az eredményre jutottak, hogy azok a nők, akik rendszeresen nagy mennyiségű fehérjét fogyasztanak, miközben kevés szénhidrátot visznek be a szervezetükbe, több mint 25%-kal nagyobb valószínűséggel kapnak szívrohamot, illetve szélütést.

A 15 éven át tartó követéses vizsgálatban több mint 40 ezer, 30 és 49 év közötti nő vett részt. Az Athéni Egyetem kutatócsoportja svéd kollégákkal egészült ki.

Az adatok elemzéséből a szakértők számára gyorsan kiderült, hogy minél kevesebb szénhidrátot - és minél több fehérjét - fogyaszt valaki, annál nagyobb a keringési rendszert érintő megbetegedések kialakulásának kockázata. Az egészen alacsony szénhidráttartalmú étrenden élő nők esetében 28%-kal nagyobb volt a szélütés és az infarktus rizikója, mint a normál étrendet követőknél.

Mint a Daily Mail című brit napilap írja - némileg ironikusan - a diétát kidolgozó Robert Atkins ugyancsak szívroham következtében hunyt el 2003-ban, 72 éves korában.

Csak rövid távon!

Az eddigiekből tehát kiderül: hosszú távon veszélyes követned az Atkins-diétát. Az alacsony szénhidrát- és magas fehérjetartalmú étrendet szakorvosok legfeljebb három-négy hetes időszakra ajánlják.

OLVASD EL EZT IS!

atkins
  • végleges fogyás
  • veszélyes diéta

Kiszáradás, ketózis, szívroham

Ezt is szeretjük