Mínusz 5 kiló 11 nap alatt! Így fogyaszt az anyagcsere-diéta
Napi ötszöri - kis adagokban történő - étkezéssel és rostban gazdag ételekkel garantált a fogyás.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Narancsbőrös a fenekük, mégis irtó dögösek: 5 híresség, akinek Photoshop nélkül hepehupás a bőre »

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha úgy érzed, szinte mindegy, mit eszel, ragadnak rád a kilók, gyakran puffadsz, és a közérzeted sem az igazi, könnyen lehet, hogy a túlsúly oka a rossz anyagcserében keresendő.

Szerencsére a folyamat nem visszafordíthatatlan, rendszeres mozgással és megfelelő táplálkozással újra formába hozhatod az anyagcserédet. Így búcsút inthetsz a pluszkilóknak, valamint számos egészségügyi problémát is megelőzhetsz, illetve orvosolhatsz.

Pörgesd fel az anyagcseréd!

Ha szeretnéd felpörgetni az anyagcserédet, fontos, hogy rendszeresen, naponta ötször, és lehetőség szerint minden nap közel ugyanabban az időpontban egyél. A reggelit az ébredést követő egy órában fogyaszd el, hogy beindítsd az emésztést, az anyagcserét és ezzel együtt a zsírégetést is. Ezt követően nagyjából háromóránként egyél.

Természetesen a rostban gazdag táplálékok hatnak legjobban az anyagcserédre: fogyassz minél több zöldséget és gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonafélét. Emellett bizonyos magok, például a mandula, a lenmag vagy a hajdina bélnedvesítő tulajdonságaik miatt is segítik az emésztésedet.

Az is lényeges, hogy naponta legalább két és fél liter folyadékot magadhoz vegyél - ellenkező esetben a rostok nem haladnak kellő gyorsasággal az emésztőrendszerben. Ha a pluszkilók mellett a lerakódott salakanyagoktól is megszabadulnál, reggelente kortyolj el egy bögre béltisztító, méregtelenítő gyógyteát.

Az anyagcsere-diéta nagy előnye - amellett, hogy a rostban gazdag táplálékok lassú felszívódása miatt nem érzed majd éhesnek magad -, hogy nem kell ízetlen, unalmas ételeket enned. A fogyókúrás fogásokat zsírégető, anyagcsere-pörgető fűszerekkel is változatosabbá teheted. Ha pedig legalább 11 napig folytatod a diétát, akár öt kiló feleslegtől is megszabadulhatsz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű rozskenyér vékonyan megvajazva, egy szelet sovány sonka, egy paradicsom, egy bögre ginzengtea.
Tízórai: egy pohár élőflórás joghurt.
Ebéd: egy adag lencsefőzelék - liszt nélkül.
Uzsonna: egy marék kesudió.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal zöldsalátával.

2. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta egy marék napraforgómaggal, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy bögre spenótfőzelék - liszt nélkül.
Uzsonna: két korpás keksz.
Vacsora: egy bögre zabkása egy csipet fahéjjal és magokkal.

Anyagcsere-gyorsítók

Kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg, milyen anyagcsere-gyorsítókat javasol a dietetikus!

3. nap

Reggeli: két evőkanál gabonapehely, két evőkanál áfonya, egy pohár élőflórás joghurt, egy bögre kökényvirágtea
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: 10 dkg grillezett csirkemell egy bögre párolt paszternákkal.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

Ezt is szeretjük