Segítik a fogyást, gyorsítják az anyagcserét: 5 téli étel, amiből egyél sokat
Télen mindenki picit belassul, de hogy az anyagcsere ne lássa ennek kárát, érdemes kipróbálni egy-két ételt, ami bizonyítottan serkentően hat rá.

savanyú káposzta nyitó
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Minél gyorsabb az anyagcseréd, annál több kalóriát égetsz el, könnyebb megtartani az ideális testsúlyt vagy ledobni a felesleges kilókat. A kalória önmagában nem ördögtől való dolog, mindössze azt jelzi, hogy az egyes ételek mennyi energiát adnak a szervezetnek. Aki fogyni szeretne, annak arra kell figyelnie, hogy a bevitt kalória kevesebb legyen, mint amit eléget, ez edzéssel és megfelelő étkezéssel könnyen kivitelezhető.

De mi a helyzet télen, amikor leszűkülnek a lehetőségek mind a kültéri edzések, mind pedig az értékes, rostban és tápanyagokban gazdag nyári és tavaszi szezonális zöldségek terén? Szerencsére a hideg hónapokban is megtalálhatóak azok az ételek, amiket érdemes beiktatni a napi menübe. Nemcsak azoknak, akik fogyókúráznak, hanem azoknak is, akik a téli fáradtsággal küzdenek.

Kivi

A kivi alacsony glikémiás indexű gyümölcs, szénhidráttartalmának csupán 10 százaléka emészthető. Igazi rostforrás, ami támogatja az emésztési folyamatokat, és táplálja a belekben található jótékony baktériumokat.

GettyImages-1133127012
Fotó: Photo Mio Japan / Getty Images Hungary

Nemcsak rosttartalma serkenti az anyagcsere-folyamatokat, igen magas C-vitamin- és antioxidáns-tartalma is bizonyítottan segíti a kalóriaégetést, stabilizálja a gyomorban található mikrobiom összetételét. Szezon idején érdemes naponta akár 2-3 kivit is elfogyasztani a hatás érdekében.

Savanyú káposzta

Savanyú káposzta szinte kivétel nélkül mindig kapható a boltokban, a téli táplálékok közül az egyik legfontosabb C-vitamin-forrás. Ezen immunerősítő vitamin serkenti az anyagcsere-folyamatokat, a fermentálódás közben keletkezett probiotikumok, tejsavbaktériumok pedig a bélflóra működését támogatják, és a kalóriaégetés folyamatát is felgyorsítják. A savanyított, azaz fermentált zöldségek bizonyítottan elősegítik a tápanyag-felszívódást, és akár otthon is könnyedén elkészíthetőek.

Gyömbér

A gyömbér szintén igazi C-vitamin-bomba növény, ami akár savanyítva vagy teaként lefőzve is fogyasztható, de kitűnően használható különböző ételek fűszerezésére is. Egy 2013-as kutatás szerint étvágycsökkentő hatással bír, miközben antioxidáns-tartalmának köszönhetően serkenti az anyagcsere működését is. A gyömbérben található anyagok gátolják a zsírfelhalmozódást és -képződést is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Brokkoli

A télen is elérhető zöldségek közül nem maradhat ki a brokkoli sem, ami glükorafanintartalma miatt serkenti az anyagcserét, és csökkenti a vérzsír szintjét is. Magas rosttartalmának köszönhetően sokáig eltelít, és támogatja az emésztőrendszer működését.

Répa

A répa híres detoxikációs, méregtelenítő hatásáról, ami miatt már eleve érdemes fogyasztani, akár nyersen, főzve vagy sárgarépalé formájában is. Magas rosttartalmának hála nemcsak jóllakottságot okoz, de támogatja az anyagcsere-folyamatokat, segíti a kalóriaégetést is.

GettyImages-171136041
Fotó: FotografiaBasica / Getty Images Hungary

Egy 2001-es kutatás szerint csökkenti a vércukorszintet, amitől elkerülhetővé válik a farkaséhség, magas karotionid- és antioxidáns-tartalmának köszönhetően pedig még a vér zsírszintjét is redukálja.

Egy pohár reggeli előtt, és felgyorsul a fogyás

Tíz olyan reggeli italt mutatunk, amelyek amellett, hogy az ébredésben is segítenek, és energiával látnak el, felpörgetik az anyagcserét is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük