4 étel, ami 50 felett különösen javasolt: felturbózzák a lelassult anyagcserét a dietetikus szerint
Bizonyos ételekkel fel lehet gyorsítani az ellustult anyagcserét, nem véletlen, hogy dietetikusok ezeket javasolják ötvenéves kor felett rendszeres fogyasztásra.

GettyImages-607770002
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ötvenéves kor felett számos olyan hormonális változás áll be a szervezetbe, amik lelassítják az anyagcserét, nehezebbé válik a fogyás is, így ekkor már erősen ajánlott odafigyelni a kiegyensúlyozott étkezésre és a rendszeres testmozgásra.

A perimenopauza okozta lassú anyagcsere kísérője a fáradékonyság, a gyakori fejfájás, a hajhullás és bizony a súlygyarapodás is, főleg a hasi hízékonyság, éppen ezért érdemes olyan élelmiszereket beiktatni a mindennapokba, amik segítenek felturbózni a metabolizmust.

Anyagcsere-gyorsítás 50 felett ételekkel

Chili

- A chili felgyorsíthatja az anyagcserét - mondta Lauren Manaker dietetikus. A chilipaprika kapszaicintatalma miatt hat így a metabolizmusra. Egy korábbi, 2020-as kutatás szerint képes csökkenteni az étvágyat, és megváltoztatja a bélbaktériumok arányait is - olyanoknak növeli meg számát, amik rövid szénláncú zsírsavakat állítanak elő, ezek pedig pozitívan hatnak az elhízás megelőzésére, gátolják a zsírraktározást.

GettyImages-1208125375

Gyömbér

A gyömbér szintén híres anyagcsere-gyorsító fűszer, amit jellegzetes ízét adó shoagol- és gingeroltartalmának köszönhet, ezek támogatják az anyagcsere-folyamatokat, és elősegítik fogyást is. Korábban felfedezték, hogy a benne lévő vegyületeknek hála gyorsítja a zsírégetést, csökkenti a derékbőséget, és teltségérzetet is okoz. A gumó erősen befolyásolja a testzsíranyagcsere folyamatait, és elhízást gátló, fogyókúrás hatással bír.

Zabkása

- A zab, akárcsak a többi teljes kiőrlésű gabona, támogatja az egészséges anyagcserét - mondja ugyancsak Manaker. - Egy tanulmányban kimutatták, hogy azoknak, akik főleg teljes kiőrlésű gabonákat fogyasztanak, felgyorsul az  anyagcseréjük.

A cikk az ajánló után folytatódik

A zab fogyasztása teltségérzetet okoz, és fokozza a zsírégetést is. Ez köszönhető annak, hogy a zabkása remek rezisztenskeményítő-forrás, ami emésztetlenül halad végig, elősegíti a zsírégetést, és a vastagbélben élő baktériumoknak nyújt táplálékot. Az egészséges bélflóra pedig nélkülözhetetlen az anyagcsere rendes működéséhez.

Étcsokoládé

A flavonoidokban gazdag étcsokoládé szintén segíthet, a benne lévő szirtuinaktivátoroknak hála. Egy 2018-ban megjelent tanulmány szerint azoknak, akik napi 2 gramm, legalább 70%-os kakaótartalmú étcsokoládét fogyasztottak fél éven át, javult a glükózanyagcseréjük. Fontos mértékkel fogyasztani, és csak 70%, vagy annál magasabb kakaótartalmút választani. Egy-egy kockányi belőle elősegíti a szirtuin fehérjék működését, csökkenti a súlynövekedés mértékét.

GettyImages-1084536414

Ezenkívül a változatos, rostban és tápanyagokban gazdag étkezés, a rendszeres, legalább heti 2-3 alkalommal beiktatott 45-60 perces intenzív edzés és a mindennapos testmozgás, séta segítségével lehet megőrizni az alakot, vagy elérni a kívánt testsúlyt.

A 8 legjobb mozgásforma 50 felett a makacs hasi zsír ellen

Ötvenéves kor felett számos változáson megy át a szervezet, amiknek kapcsán érdemes beiktatni néhány életmódbeli változtatást.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük