Meggyorsítják a fogyást: 4 módszer, amivel a lelassult anyagcsere szépen felpörög
Bár sokan összetévesztik, az emésztés és az anyagcsere nem egy és ugyanaz.

GettyImages-892955972
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Új trend hódít a házi karanténban: retró edzősvideókra tornázik a világ »

Hogy használd a kémiai hámlasztókat otthon? Nem mindegy, milyen bőrtípusra, melyiket választod »

Penelopé Cruz kifinomult eleganciája mindig lehengerlő: a 45 éves színésznő tudja, miben mutat jól »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bizonyára hallottál már arról, hogy valaki lassú anyagcseréje miatt nem tud fogyni, míg mások különböző módszerekkel és praktikákkal próbálják felturbózni azt, hogy gyorsabban és könnyebben szabaduljanak meg a pluszkilóktól. 

A fogyás egyik kulcsa az anyagcsere felpörgetésében rejlik, de mi is ez tulajdonképpen, hogy lehet ezt elérni, és miért fontos egyáltalán a sebessége?

Az anyagcsere nem egyenlő az emésztéssel

Az anyagcsere gyorsasága nem attól függ, hogy napi szinten milyen gyakran látogatod meg a mosdót, azaz, hogy milyen gyors az emésztésed. Anyagcserének vagy metabolizmusnak nevezzük azt a folyamatot, ami a szervezet létfenntartásához, valamint a testi funkciók állandóságához és biológiai egyensúlyához szükséges. A komplex kémiai folyamat során a bevitt étel és ital felhasználható formára bomlik, majd oxigénnel kombinálódik, hogy biztosítsa a testi funkciók számára az energiát, a tápanyagokat, hogy a test növekedhessen, regenerálódhasson

GettyImages-892955980

A gyors és lassú anyagcsere között az a különbség, hogy az ember szervezete mennyi kalóriát éget el ahhoz, hogy el tudja látni a test létfenntartásához szükséges funkciókat. Ha az anyagcsere nehézkesen működik, a fogyás is nehezebben megy, hiszen a szervezet kevesebb kalóriát éget el. Azt, hogy mennyire gyors vagy lassú valakinek a metabolizmusa, az életkor, a nem, a testösszetétel, az életmód és genetikai faktorok is befolyásolják.

Az alábbi módszerek segítségével serkentheted, és egyensúlyba hozhatod az anyagcserédet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Építs izmokat!

Az izom fontos szerepet játszik az anyagcsere-folyamatokban, hiszen ha aktivizálod őket, azaz mozogsz, az izmok fogják elégetni a tápanyagok 90%-át. A megnövekedett izomtömeg nyugalmi állapotban is több kalóriát fog elégetni, így az anyagcsere is felgyorsul. Heti két alkalommal végezz súlyzós vagy kardiogyakorlatokat, a zsírégetés az anyagcsere sebességét is javítja.

Igyál sok vizet!

A megfelelően működő anyagcseréhez szükség van arra, hogy a szervezet megszabaduljon a méreg- és salakanyagoktól, amelyek számos betegség kialakulásához vezetnek. Minél több egészségtelen, színezett-cukrozott italt fogyasztasz, annál nagyobb szükség lesz a szervezetnek a méregtelenítésre. Napi két liter tiszta víz bevitele ajánlott, hiszen ez tudja legjobban ezeket a káros anyagokat kiválasztani, ezáltal pedig az anyagcsere is felgyorsul. A hidratált testben gyorsabban áramlik a vér, gyorsabbak a folyamatok is.

Ne számolgasd a kalóriákat!

Tévhit azt gondolni, hogy a kalóriák számolgatásával meggyorsítható az anyagcsere, ha ugyanis nagyon keveset viszel be a szervezetedbe, az anyagcsere lassulhat, idomulva a túlzott kalóriadeficithez. A kiegyensúlyozott, napi többszöri táplálkozáson legyen a hangsúly a koplalás helyett, egyél sok rostban, vitaminokban gazdag zöldséget és gyümölcsöt, valamint sovány, fehér húsokat és tejes kiőrlésű pékárukat. 

GettyImages-821662768

Használj fűszereket!

A chilipaprika vagy a cayenne bors a bennük található kapszaicin miatt nem csak az anyagcsere felpörgetésére jó, de képes felgyorsítani a súlyvesztés folyamatát is. Ha nem szereted a csípőset, olyan fűszereket is használhatsz, mint a fahéj vagy a koriander, ezek hatékony méregtelenítő, salaktalanító fűszerek. 

Anyagcsere-serkentő mozgás

Bár az izomépítéshez és a fogyókúrához komoly motivációt adhat, az egészségtudatos életért és a jó anyagcsere-folyamatokért nem muszáj drága edzőtermi bérleteket vásárolni. Elegendő néhány egyszerű és minél változatosabb, mégsem túlságosan megterhelő gyakorlatot végezni.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük