4 órával növeli a teltségérzetet, lassítja a gyomor kiürülését: az alma szuper fogyókúrás tulajdonságai
Tanulmányok mutatták ki, hogy az alma elősegítheti a fogyást.

GettyImages-1291501684
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az alma az egyik legnépszerűbb és legszélesebb körben elterjedt gyümölcs. Vagyunk olyan szerencsések, hogy itthon egész évben szezonja van, így bármikor kapható hazai termék.

Nemcsak szuperegészséges, de tanulmányok kimutatták, hogy a fogyást is elősegíti. Mindenképpen előnnyel jár, ha az ember beiktatja mindennapi étrendjébe.

Az alma szuper fogyókúrás tulajdonságai

Az alma magas rost- és víztartalommal rendelkezik, ez pedig az a két tulajdonság, amelyek laktatóvá tesznek egy ételt. A növekvő teltségérzet súlycsökkentő stratégiaként működik, ugyanis segít kordában tartani az étvágyat. Ez pedig ahhoz vezethet, hogy kevesebb energiát visz be az ember a szervezetébe.

GettyImages-144476015
Fotó: P_A_S_M Photography / Getty Images Hungary

Egy tanulmány szerint egy egész alma elfogyasztása akár négy órával tovább növelte a teltségérzetet, mint azonos mennyiségű almapüré vagy -lé elfogyasztása. Ennek oka, hogy egy egész alma csökkenti azt a sebességet, amellyel a gyomor kiüríti tartalmát.

A kutatások azt is mutatják, hogy az alma fogyasztása jelentősen csökkentheti a testtömeg-indexet, ami által redukálódik a súllyal kapcsolatos kockázati tényező különböző szívbetegségek kapcsán. További tanulmányok szerint az almában található polifenoloknak elhízás elleni hatással is bírhatnak.

Az almában lévő tápanyagok

Az alma tápanyagban gazdag gyümölcsnek számít. 200 grammja összesen 104 kalória, ami 28 gramm szénhidrátból és 5 gramm rostból tevődik össze. A napi ajánlott C-vitamin-bevitel 10%-át, a réz 6%-át, a kálium 5%-át, a K-vitamin 4%-át tartalmazza. 

Ugyanez az adag biztosítja az E-, B1- és B6-vitamin napi ajánlott bevitelének 2-5%-át is. Az E-vitamin zsírban oldódó antioxidánsként szolgál, a B1-vitamin - más néven tiamin - szükséges a növekedéshez és fejlődéshez, a B6-vitamin pedig elengedhetetlen a fehérje-anyagcseréhez.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az alma emellett gazdag polifenolforrás, amely az antioxidánsok fontos csoportja. Az antioxidánsok olyan vegyületek, amelyek megvédik a sejteket a szabad gyököktől - olyan káros molekuláktól, amelyek hozzájárulnak a krónikus betegségek, például a szívbetegségek és a rák kialakulásához.

Bár a tápértékcímkék nem sorolják fel ezeket a növényi vegyületeket, valószínűleg ezek felelősek az alma számos egészségügyi előnyéért. Ha az ember a legtöbbet szeretné kihozni az alma tápanyagtartalmából, érdemes a héját rajta hagyni, mivel az tartalmazza a rost felét és a polifenolok nagy részét.

10 házi smoothie almával, ami felpörgeti az anyagcserét

Az alma a smoothie-k, turmixok tökéletes hozzávalója, szinte bármilyen gyümölccsel vagy zöldséggel variálható.

Képek forrása: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük