Mennyi alkoholt szabad maximum inni fogyókúra alatt? Jelentősen gátolja a zsírégetést
Az alkohol fogyasztása gátolja a fogyási folyamatokat, nagyon sokat számít belőle a mérték.

GettyImages-485670534
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fogyókúra beindításához az alkohol mennyiségére is oda kell figyelni, nem csak a rendszeres mozgás és a bevitt táplálék számít. Az alkoholfogyasztás túlzó mértékben jelentősen gátolja a fogyást.

Alkohol tekintetében nem csak a kalória a mérvadó, hanem lassító hatása a szervezetben zajló anyagcsere-folyamatokra. Nem minden esetben kell teljesen kiiktatni az alkoholos italokat a heti tervből, csak tartani a mértéket belőle.

Alkohol a fogyókúra alatt

2021-ben egy kutatócsapat 13 évnyi tanulmányt vizsgált át a sörivás és a borozás hatásairól. Ez az a két ital, amit a legtöbbször fogyasztanak az emberek a vendéglátóegységekben. Bizonyos mennyiségig még az alkoholos italoknak is lehet némi pozitív hatása a szervezetre nézve, védhetnek a szívbetegségek kialakulása ellen, növelhetik a csontsűrűséget.

GettyImages-185676266

Leszámítva azokat a fogyókúrákat, ahol kifejezetten tiltják az alkohol fogyasztását, kiderítették a kutatók, hogy mennyi sört szabad maximum egy nap meginni ahhoz, hogy a fogyási folyamatokat még ne állítsa meg: 500 millilitert, azaz fél litert. Máskülönben könnyen hasi elhízáshoz vezethet az alkohol fogyasztása, egy sörnél tényleg meg kell állni.

A mértékletesség kulcsfontosságú

A sörben és az egyéb alkoholos nedűkben találkató makrotápanyagok, noha támogathatják az egészséget, a fentebb említett kutatás résztvevői nagyon kis mennyiségben fogyasztották, naponta 30 millilitert.

A cikk az ajánló után folytatódik

A kalóriákkal is érdemes kalkulálni alkoholivásnál, egy világos, 0,33 liternyi sörben átlagosan 155 kalória lapul, és 125 kalória 1,5 deciliter száraz vörösborban. Ez utóbbi polifenoltartalma támogathatja a fogyást és a bélflóra jótékony baktériumait, melynek megfelelő egyensúlya elengedhetetlen a zsírégetéshez, ám alkoholtartalma miatt nem javasolt az egészségmegőrzés eszközeként tekinteni rá.

Az alkohol hatása

A szervezet az alkoholt dolgozza fel először, és mintegy üzemanyagként használja, az így feleslegben maradt glükóz zsírként raktározódik el. Nem beszélve arról, hogy rendszeres fogyasztása jelentősen megnöveli az alkoholos zsírmáj kialakulásának esélyét, hiszen a máj egyfajta szűrőként működik a szervezetben, és az alkohol feldolgozása jelentős terhet ró rá.

Az alkoholfogyasztás emellett bizonyítottan megnöveli a táplálékbevitelt, az éhségérzetet is. Ezenkívül az alvás minőségét is befolyásolja, ami negatív hatást gyakorol a cikradián ritmusra, lassítja az anyagcserét, felborítja az éhséggel, jóllakottsággal kapcsolatos hormonok egyensúlyát.

GettyImages-831396942

Dietetikusok szerint ugyan a sörben, borban értékes tápanyagok találhatóak, nem szabad rendszeresíteni napi szinten a fogyasztásukat. Alkalmanként 1-2 deciliter minőségi száraz fehér- vagy vörösbor vagy egy korsó világos sör nem okozhat gondot.

Melyik alkohol hizlal legkevésbé?

Összegyűjtöttük, hogy az egyes alkoholfajták milyen mozgással és mennyi idő alatt dolgozhatók le: a legmegbocsáthatóbbakkal kezdtük, és a végére hagytuk a legkalóriadúsabbakat.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük