10 szénhidrátforrás, amit akkor is ehetsz, ha fogyni akarsz: alacsony a glikémiás indexük
Nem dobják meg hirtelen a vércukorszintet, így nem növelik az étvágyat.

komplex szenhidratok
Ez is érdekelhet

Fodrászszalon az otthonunkban: egészséges és gyönyörű haj Panasonic hajszárítókkal (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

beauty and style

Nem szélesítenek a túlméretezett, bő cuccok, ha így kerülnek be az öltözékbe: nőiesen is viselhetők »

A 61 éves nő kicselezte az öregedést? – Olyan a teste, akár egy harmincasé, és úgy is érzi magát »

A csinos kis nagymamaretikül az új sláger: árakkal, lelőhelyekkel mutatjuk a szupernőies darabokat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A glikémiás index azt mutatja, hogy az egyes szénhidráttartalmú ételek hogyan befolyásolják a vércukorszintet. A rangsorolás összehasonlítás alapján történik, melyben a táplálékokat általában a glükózzal vetik össze.

Ennek megfelelően a magas glikémiás indexszel rendelkező ételek hirtelen megdobják a vércukrot, mely nem sokkal később visszaesik, így újra visszatér az éhség. Ezzel szemben az alacsony szám azt jelenti, hogy az étel lassan szívódik majd fel, nem okoz nagy kilengéseket, tehát étvágycsökkentő hatású. Alacsony glikémiás indexről 55 alatti érték esetén van szó, míg 55-69 között közepes, 70 felett pedig magas. 

Alacsony glikémiás indexű ételek

A hús és a zsírok esetében a glikémiás index nem értelmezhető, mert ezekben nincsen szénhidrát, így ezek nem tartoznak az alacsony értékek közé. A többi táplálék esetében a GI ellenőrzése segíthet abban, hogy a közepes és alacsony kategóriába tartozó dolgok között válogatva éhezés nélkül fogy, hosszan elnyújtva a jóllakottság érzését. Ha mégis egy magas értékkel rendelkező ételt választasz, amellé is érdemes alacsony glikémiás indexű másikat enni, ugyanis ez lassítja kissé a felszívódását. Válogass a diétádhoz a következőekhez hasonlóan alacsony glikémiás indexű szénhidrátforrásokat. 

Ezt is szeretjük