Ennyi vizet isznak a karcsú, egészséges emberek
Mutatjuk a mennyiséget, ami rólad is lemossa a kilókat
Ennél nincs egyszerűbb fogyókúra.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Divatosak, nőiesek, és keskenyebbnek mutatják a csípőt: így viseld a vállhangsúlyos felsőket »

Zsírszegény finomság, amitől nem lesz bűntudatod: isteni napindító puding édesszájúaknak »

Valamit nagyon tud ez a stílusos ikerpár, ami régen senkinek nem jött össze: cseppet sem gagyi, ahogy összeöltöznek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra sikere vagy kudarca ugyan sohasem egyetlen dolgon múlik, mégis kétségtelenül nagyon jelentős szerepe van abban, hogy eléred-e a céljaidat, hogy mennyi vizet fogyasztasz. Megmutatjuk, miért érdemes többet innod!

A vízfogyasztás mennyisége és a hidratáltság nem egy és ugyanaz, hiszen általában a nagyobb testtömeggel rendelkező embereknek nagyobb a vízszükségletük, így akár magasabb folyadékbevitel mellett is lehetnek dehidratáltak. Éppen ezért egy kutatócsoport most nem a vízbevitel mennyisége, hanem a hidratáltság szintje alapján vizsgálta, milyen hatást fejt ki a folyadék a hízásra és fogyásra.

A dehidratáltság hizlal?

Az Annals of Family Medicine-ben megjelent tanulmány szerint a dehidratáltság bizony hátrányos hatással van a derék-csípő arányra. A kutatás pedig már nem az első a sorban az olyan publikációk között, melyek a karcsúságot a megfelelő vízfogyasztással kapcsolják össze.

A kutatás vezetője, a Michigani Egyetemen dolgozó dr. Tammy Chang és kollégái egy általános egészségügyi felmérést végeztek 9500 résztvevő körében, akiknél vizeletmintából mutatták ki a szervezetük hidratációs szintjét. Dr. Chang csapata az adatokból azt állapította meg, hogy az elégtelen vízbevitel szorosan összefügg az elhízással.

A tanulmány szerint nemcsak, hogy a dehidratált emberek átlagosan súlyosabbak, de 1,59-szer nagyobb eséllyel veszélyes mértékben elhízottak voltak.

Mennyi vizet kell innod, hogy hidratált legyél?

Gyakran hallhatod, hogy egy nap folyamán nagyjából két és fél-három liter vizet kellene meginnod, ez azonban kissé pontatlan. Valójában a testsúlyodat kell alapul venned, majd ezt a kilogrammban megadott számot elosztani 18-cal. Ha például 75 kiló vagy, akkor számodra a fogyáshoz 4,1 liter víz lenne szükséges.

Amennyiben intenzíven izzadsz, például mozogsz vagy szaunázol, minden fél órára számolj pluszban három deciliter vizet.

Hogyan karcsúsít a vízfogyasztás?

A vízbevitel növelése több okból is előnyös a diéta szempontjából. A víz például felszívódik az elfogyasztott rostokban, így azok megdagadnak, és jobban eltelítik a gyomrodat. Éppen ezért érdemes minden étkezés előtt meginni egy pohár vizet, ami a Hardvard kutatója, Eric Rimm szerint is nagyon hatékony.

A második ok, hogy ha vizet viszel be cukros üdítők helyett, akkor azzal csökkented a kalóriabeviteledet. Már magában ez elég lehet ahhoz, hogy lassuljon nálad a hízás. Egy kutatás szerint azok, akik naponta legalább hét pohár vizet isznak, 205 kalóriával kevesebbet esznek, mint azok, akik csak négyet.

Ezt is szeretjük