Adj le 20 kilót az SBD-diétával!
Millióknak bevált
Szeretnél megszabadulni felesleges kilóidtól? A South Beach-diétával akár 20 kilót is leadhatsz néhány hét alatt.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sztárok és hétköznapi emberek millió fogytak már le világszerte az egyre népszerűbb South Beach-diétával, melynek titka a szétválasztásban rejlik. A Dr. Arthur Agatston által kifejlesztett étrend lényege, hogy semmilyen ételcsoport fogyasztását nem zárja ki, helyette inkább megfelelően csoportosítja, és eszerint bizonyos időszakokhoz köti azok bevitelét. Ismerd meg te is a különleges SDB- diétát!

Mindenből a legjobbat

A South Beach-diéta lényege, hogy semmilyen fontos élelmiszercsoport fogyasztását nem zárja ki, csupán azt szabályozza, hogy bizonyos típusú táplálékok közül mikor melyiket fogyaszthatod. Ennek megfelelően a fogyókúra ideje alatt a létfontosságú fehérjék mellett megengedett a gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű pékáruk bevitele is, persze megfelelő időpontban.

A diéta második fontos alappillére a fehérjealapú étkezés mellett a napi ötszöri táplálékbevitel, ami három főétkezést és két kisebb étkezést jelent.

Agastson három fő szakaszra osztotta a diétát, melynek első szakasza két hétig tart, a második mindaddig, amíg el nem éred a kívánt testsúlyt, az utolsó pedig szerencsésebb esetben egész további életedben meghatározza majd étkezési szokásaidat.

Gyors és biztos súlyvesztés

Az SBD-diéta bevezető szakasza két hetet foglal magában, mely időszak alatt teljesen ki kell zárnod étrendedből a kenyeret, a rizst, a burgonyát, a tésztát, a gyümölcsöket, az édességet és persze az alkoholt is. Ebben a 14 napban kizárólag sovány, zsírszegény húsokat, csirkét, pulykát, halféléket és rostban gazdag zöldségeket fogyaszthatsz. Némi könnyítésnek számít, hogy az étrendben nincs megkötve a mennyiség, így akár miden étkezés alkalmával jóllakhatsz.

Az első szakaszhoz köthető a legnagyobb súlyveszteség, így felesleged és kitartásod tükrében akár hat-nyolc kilótól is megszabadulhatsz néhány hét alatt.

Garantált a további fogyás

A második szakaszban, annak ellenére, hogy bizonyos, eddig tiltott élelmiszerek már visszakerülnek étrendedbe, heti egy-két kiló további súlyvesztésre számíthatsz. Ennek oka elsősorban, hogy annak ellenére, hogy ebben a periódusban már megengedett bizonyos szénhidrátok és gyümölcsök bevitele is, ezek közül csak az egészséges, alacsonyabb kalóriatartalmú és glikémiás indexű táplálékok engedélyezettek.

Ennek megfelelően a második szakaszban a fehérjék mellett ehetsz teljes kiőrlésű lisztből készült pékárut, durumtésztát, barnarizst, bizonyos gyümölcsöket, almát, körtét, epret és cseresznyét is. Ezt az étrendet addig kell követned, míg el nem éred a kívánt testsúlyt.

A hosszan tartó siker titka

A diéta harmadik és egyben záró szakasza az úgynevezett szinten tartó időszak, melyet szerencsésebb esetben egész további életedben be tudsz majd tartani, garantálva ezzel, hogy leadott kilóid soha többé ne térjenek vissza.

Ennek érdekében továbbra se fogyassz nehezen felszívódó szénhidrátokat, például fehér kenyeret, fehér rizst és fehér cukrot. Ezeket helyettesítsd inkább teljes kiőrlésű lisztből készült termékekkel, barnarizzsel, friss zöldségekkel, sovány fehérjékkel.

Mintaétrend

Első szakasz

Reggeli: két főtt tojás két paradicsommal.
Ebéd: 15 dkg párolt csirkemell, tetszőleges mennyiségű, citromos öntettel dúsított, friss zöldsalátával.
Vacsora: 15 dkg fűszeres, párolt lazac egy kis doboz natúr joghurttal.

Tízóraira és uzsonnára fogyassz el egy kis doboz natúr joghurtot vagy kefirt.

Reggeli: 10 dkg túróból készült, friss kőrözött, egy nagy bögre zsírszegény tej.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykahús tetszőleges mennyiségű paradicsomsalátával.
Vacsora: tejfölön sült tojás 2 dl tejfölből és két tojásból.

Tízóraira és uzsonnára egyél meg egy szál sárgarépát vagy néhány zellerszárat.

Második szakasz

Reggeli: két tojásból készült rántotta egy szelet rozskenyérrel.
Ebéd: egy bögre mozzarellás paradicsomsaláta, tetszőleges mennyiségű grillezett zöldséggel.
Vacsora: egy tányér tejben főtt kukoricakása.

Tízóraira és uzsonnára egyél meg egy almát vagy egy marék bogyósgyümölcsöt.

Reggeli: nyolc darab, háromféle sajtból készült sajtgolyó.
Ebéd: 15 dkg joghurtos ráksaláta tetszőleges mennyiségű friss zöldséggel.
Vacsora: egy vegyes zöldséglepény minimális olívaolajon kisütve.

Tízóraira és uzsonnára egyél meg egy marék mogyorót vagy egy kocka sajtot.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

A harmadik szakaszban szinte bármit ehetsz odafigyelve a fent említett szabályokra. A zsiradékok helyett használj jó minőségű olívaolajat, és mindenképp kerüld a gyorsan felszívódó szénhidrátokat.

OLVASD EL EZT IS!

alma vitamin
  • vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitaminok

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük