A túlsúly 3 rejtett lelki oka - Ha nem tudod, miért hízol
Ha diétáid sorra kudarcba fulladnak, könnyen lehet, hogy lelki gondok állnak a háttérben.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

Elképesztő frizuraötlet: gyönyörű, dús loknikat kapsz, ha így használod a körkefét »

Elegáns, nőies szettek telt alakra szabva: ebben lehetsz csinos az ünnepi partin »

Így lesz gyönyörű és tartós a smink: szuper fortélyok az alapoktól a befejezésig »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Értetlenül állsz a tükör előtt, és nem tudod, miért lesz egyre vastagabb a combod, a derekad? Idő előtt feladod a fogyókúrát, és a sikertelenség miatt édességgel vigasztalod magad? Ha nem áll szervi megbetegedés a hízás hátterében, gyakran érzelmi problémák hatására növekedhet meg túlzottan étvágyad. Ráadásul ilyenkor önkéntelenül is a kalóriadúsabb táplálékok után sóvárogsz.

Az agy étvágyszabályozó központja minden embernél az ideális testsúly megtartására törekszik, hacsak nem billenti ki egyensúlyából egy megoldatlan probléma. Ilyenkor a valódi megoldás helyett olyan eszközhöz nyúl szervezeted, melynek hatására rövidtávon megkönnyebbülsz.

Ennek legegyszerűbb módja az evés. Sok esetben nem is kell rengeteg extra kalóriát elfogyasztanod, már kismértékű többletbevitel hatására is felfelé indul a mérleg nyelve. Mielőtt azonban végképp lemondanál a vágyott alakról, keresd meg a hízást kiváltó lelki okokat!

Vigyázat, nagyfeszültség!

Sokan a munkahelyi határidős feladatokat és az otthon rájuk váró házimunkát akkora tehernek érzik, hogy csak egy utat látnak a stressz mérséklésére: az evést.

Ettől természetesen nem csökkennek a teendők, és rövidesen még nyugtalanabbak lesznek, túlsúlyukra gondolva.

Ha hasonló a te helyzeted is, elsőként figyeld meg, melyek a legjellemzőbb pillanatok, mikor is az ételben keresed a feszültségtől való szabadulást.

Jó, ha ilyenkor kéznél van egy-két helyettesítő eszköz - ez lehet akár csekély kalóriatartalmú élelmiszer is, így mindig tarts a fiókban extrudált kenyeret, natúr pattogatott kukoricát, zöldségchipset. A legjobb, ha ropogós, hiszen a stresszcsökkentés lényege nem az energiatartalom, hanem a rágáshoz kötődő élmény. Valódi megoldást akkor remélhetsz, ha megengeded magadnak a lazítás lehetőségét. Zsúfolt hétköznapjaidba is beilleszthetsz egy rövid sétát hazafelé, és a munkádat is hatékonyabban folytathatod egy csésze stresszoldó tea elfogyasztása után. Feladataid egy részét emellett próbáld megosztani másokkal - meglátod, talán még örülnek is, hogy megbízol bennük.

Túlzott tökéletességre törekvés

Csak akkor vagy elégedett önmagaddal, ha mindenki dicsér és elismer? Jó érzés, ha megbecsülnek, de nem felelhetsz meg örökké az elvárásoknak. Könnyen csalódás lesz a vége, és egy apró, kellemetlen megjegyzés miatt ismételten az evéshez menekülsz.

Így újabb csapdába esel, mert a saját magad által kitűzött testsúlyt sem sikerül elérned, és tovább fokozódik elégedetlenséged. Tanuld meg elfogadni, hogy akkor is szerethető vagy, ha nem próbálsz erődön felül teljesíteni. Hasznos, ha minden reggel tervet készítesz a feladataidról, de akkor sem esel kétségbe, ha néhányat elhalasztasz.

A nap végén pedig készíts mérleget: ne feledkezz meg felsorolni minden elvégzett tevékenységet és az értékelő szavakat. Így szembenézhetsz azzal, mennyi pozitív lépést tettél egyetlen nap alatt. Szintén fontos, hogy ne csak akkor köss békét önmagaddal, ha már elérted az álomsúlyt. Ha most úgy nézel a tükörbe, hogy legszívesebben hátat fordítanál, nem olvadnak majd le a kilók. Ám, ha képes vagy duciként is barátságot kötni magaddal, hamarosan helyreáll szervezeted testsúlyszabályozó egyensúlya, és nem lesz szükséged a többletkalóriákra.

A csoki neve: csalódás

A tévé előtt ülsz, és egymás után ürülnek ki az édességet rejtő zacskók, miközben arra gondolsz, már minden hiába, karcsún sem leszel boldogabb? Szerelmi bánat, kudarc a hivatásban, csalódás a barátaidban - elég ok arra, hogy végtelen csokoládé- és süteményevéssel vigasztalódj. Ilyenkor nem gondolsz arra, hogy idővel csökken a lelki teher, ám addigra derékbőséged ad okot az elkeseredésre.

Ha csalódás ér, semmiképp ne zárkózz a szobába egyedül. Egy igaz barát vagy rokon azzal is segít, ha csupán meghallgat, ám biztosan hallasz tőle néhány ötletet, hogyan szabadulj meg minél előbb a fájdalmas érzésektől.

A sport dupla fegyver a bánat ellen: endorfint termel, mely hormon elűzi a rosszkedvet, és kiegyensúlyozott lelkiállapotot teremt. Emellett a mozgás felgyorsítja anyagcserédet, és nem kell tartanod a szaporodó kilóktól sem.

Koncentrálj az edzés minden mozzanatára, és egyre inkább megfeledkezel a nyomasztó gondolatokról. Utána lelkiismeret-furdalás nélkül elfogyaszthatsz egy mérsékelt kalóriatartalmú, ám ízletes fogást, lehetőleg vidám társaságban.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Ezt is szeretjük