A legmeglepőbb zsírégető csodaszer
Nélküle nem fogsz lefogyni
A fogyáshoz egy olyan anyagra is szükséged van, melynek zsírégető hatásáról egész biztos nem tudtál.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Zsírokra olyannyira szükséged van, mint a vitaminokra. Ezek párnázzák ki az idegeidet, a fiatal, sima bőr alkotóelemei, és anyagcserédhez is nélkülözhetetlenek. Ma már a legtöbben tudják, hogy nem az alacsony zsírtartalmú diéták vezetnek tartós fogyáshoz, illetve kizárólag a telített zsírok fogyasztása kerülendő. Ha telítetlen zsírsavakat viszel szervezetedbe, a fogyás folyamatát is elősegítheted.

Azok az aljas zsírpárnák

A 25. életévtől kezdve lassan, lopva kezd elzsírosodni a test. A mérleg mutatója kezdetben nem mozdul, mert ezzel egyidejűleg izmok épülnek le. Aki rendszeresen edz, csak az tartja meg az izomhányadát. Míg a mérleg még az ideális testsúlyt mutatja, a test már jókora zsírlerakódással rendelkezik.

Így például a nők, akiknek súlya normál esetben 60 kiló, megijednek, ha az elektronikus mérleg felfedi a testzsír-százalékukat: az egészséges, maximum 20% zsír helyett 35% rejtőzik testükben. Ez azt jelenti, hogy 15%-kal kevesebb izmuk van - az a testszövet, mely a legjelentősebb mértékben használ el zsírt.

Szükség van zsírokra, hogy zsírt veszíts

Zsírok nem csak a sokat szidott zsírpárnákban rejtőznek, hogy folyamatos energiaforrást biztosítsanak a glükóz-előállításhoz. A zsírok a sejthártya és az idegek nélkülözhetetlen építőelemei. Ezek párnázzák ki a szerveket, és melegítő védőburkot képeznek. Olajozzák a bőrt, megakadályozzák, hogy kiszáradjon.

Zsír nélkül nem képződnek hormonok és epesavak sem, melyek nélkülözhetetlenek az emésztéshez. Zsírok szállítják az A-, D-, E- és K-vitamint a bélből a vérbe, ráadásul a zsír is lehet zsírégető, mivel elősegíti az egészséges anyagcserét, hisz az ahhoz szükséges vitaminok sem oldódnak fel nélküle, emellett az emésztés működésében is zavar keletkezhet hiányában.

Jó zsír, rossz zsír

A vegyészek telített és telítetlen zsírsavakat különböztetnek meg. A telített zsírsavak szobahőmérsékleten kemények, és főként állati eredetű élelmiszerekben rejtőznek, olyanokban, mint a tejszín, a vaj, a húsok, a sajtok, de a kókusz- és pálmaolajban is.

A telített zsírsavakat csak mértékkel fogyaszd, főként ezek felelősek ugyanis a civilizációs betegségekért. Emelik a koleszterinszintet, és érelmeszesedést okoznak.

A telítetlen zsírsavak az előbbiekkel ellentétben általában folyékonyak. Mivel tested nem képes magától előállítani őket, esszenciálisak, vagyis éppoly létfontosságúak, mint a vitaminok. A telítetlenzsírsav-hiány például növekedési problémákhoz, csökkent koncentráló és tanulási képességhez, idegműködési zavarokhoz és bőrelváltozásokhoz vezethet. A telítetlen zsírsavak értékes forrásai a zöldségek, az olajbogyó, a diófélék, a magvak és a halak.

Tiltólista: zsírok szénhidráttal

Ha sertéssültet eszel tésztával, a tészta sok inzulint juttat a vérbe. A hizlaló hormon a sertéssült zsírmolekuláit egyből a zsírsejtekbe küldi, és bezárja őket oda.

Ez nem történik meg, ha a tészta teljes kiőrlésű lisztből készül, az ugyanis gondoskodik róla, hogy a zsírok az izomsejtekben energiává égjenek el. Kerüld tehát a zsíros élelmiszereket és a gyors szénhidrátokat együtt.

Gyors szénhidrátokat csak zsírszegény élelmiszerekkel fogyassz, mint például burgonyát tőkehallal, fehérrizst zöldségekkel vagy garnélával.

Cikkünk Marion Grillparzer Zsírégetés - A tartós karcsúság titka című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

lany telefonos
  • végleges fogyás
  • fogyókúrás tippek

4 hét alatt mínusz 10 kiló a munkahelyen

muffinok
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

Ezért nem tudsz lefogyni

Ezt is szeretjük