A legjobb természetes cukorpótlók körképe fogyókúrázóknak
Nem okoznak rákot
A cukor a diétázók legfőbb ellensége, ám nem mindegy, mivel pótolod.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Gyors házi pakolás, pattanásos bőrre: lehet, hogy minden összetevője a konyhádban van »

Eddig te is rosszul használtad a hajsütőt? Így kellene a tökéletes frizuráért »

Elképesztően nőies a pulóver, ha így viseled: divatos darabok szoknyával »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kristálycukor minden fogyókúrázó legnagyobb ellensége, hiszen az üres szénhidrátokat hordozó, emésztéslassító és savasító fehér por a mindennapi étrend szerves részévé vált, és lemondani éppen olyan nehéz róla, mint megfelelő alternatívát találni a pótlására.

A mesterséges cukorpótlók piaca napjainkra igen széles lett, köszönhetően annak, hogy egyre több fogyókúrázó, illetve egyszerűen csak egészségesebb élet után vágyakozó fogyasztó próbálja kiváltani valamivel a kristálycukrot.

Sajnos ezek a mesterséges szerek sem feltétlenül jelentenek tökéletes alternatívát, mivel sokukról az orvostudomány véleménye is megoszlik, a fogyasztók félelmeiről nem is beszélve - mellékhatásaik lehetnek, illetve kedvezőtlenül befolyásolhatják az anyagcserét.

Kétségtelen, hogy a legjobb az lenne, ha teljesen elhagynád a cukor fogyasztását, ám az egészségesebb élet és a karcsúság felé már akkor is nagy lépést teszel, ha megfelelő alternatívát keresel a fehér gyilkosnak is nevezett ízesítőre.

Íme, három cukorpótló, aminek nincs kellemetlen mellékhatása, mégis alaposan megnyirbálhatod vele a szénhidrátfogyasztásodat anélkül, hogy lemondanál az édes ízekről.

Fruktóz

A fruktózt vagy más néven gyümölcscukrot nevével ellentétben kukoricából nyerik, bár szerkezetileg megegyezik a gyümölcsökben található cukorral.

Bár egyszerű szénhidrát, lassabban szívódik fel, mint a kristálycukor, így nem emeli meg olyan drasztikusan a vércukorszintet, és nagy mennyiségű inzulin termelésére sem ösztönöz.

Szintén mellette szól, hogy a természetes cukrok közül ezt tartják a legédesebbnek, így akár feleakkora mennyiség is elegendő belőle, mint a fehér cukorból. A fruktózt korlátozott mennyiségben akár cukorbetegek is fogyaszthatják, és süteményekben is használhatod kristálycukor helyett.

Ha a kristálycukrot gyümölcscukorral helyettesíted, már sokat tettél az elhízás megelőzéséért, illetve a fogyásért, azt azonban fontos tudnod, hogy ha cukorpótlóként használod, a fruktóznak rosszabb a felszívódása, mintha természetes formájában, gyümölcsrostokkal együtt fogyasztod.

Méz

Az egyik legtermészetesebb és legkézenfekvőbb alternatívája a kristálycukornak - kellemes ízt ad a teának és a kávénak, jól oldódik, és hő hatására sem veszít édes ízéből. Mivel rendkívül gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, antibakteriális hatása révén pedig nemcsak a torokgyulladást, de az emésztőszervi gyulladásokat is képes enyhíteni, ha természetes cukorpótlót keresel, a mézet mindenképpen érdemes számításba venned.

Azt azonban fontos tudnod, hogy az édes szirupot sem érdemes kanálszámra enni, ha fogyni szeretnél. Glikémiás indexe ugyanis közel azonos a kristálycukoréval, bár körülbelül kétszer olyan édes, ezért kisebb mennyiség is elegendő belőle.

Míg a cukorral csak üres szénhidrátokat viszel be, a mézzel vitaminok is jutnak a szervezetedbe, így a fehér kristályhoz képest mindenképpen egészségesebb és kevésbé hizlaló alternatíva, ha nem viszed túlzásba a fogyasztását. Cukorbetegek számára nem ajánlott, ha pedig fogyni szeretnél, legfeljebb naponta egy evőkanállal egyél belőle.

Agavészirup

A Mexikóban őshonos agavé növény édes nedvéből nyert szirup gazdag fruktózban, ugyanakkor kalóriaszegény, és glikémiás indexe is alacsony. Nagy előnye, hogy meleg és hideg ételeket és italokat egyaránt ízesíthetsz vele, hő hatására sem módosul az íze, és könnyen feloldódik.

Édes íze miatt a növényt az azték törzsek már kétezer éve termesztik, a bio-agavészirup pedig a modern igényeket is kielégíti: növényi eredeténél fogva természetes rostforrás, energiatartalma alacsonyabb a cukorénál, és egyáltalán nem tartalmaz szacharózokat.

Ha fogyókúrázol, az agavésziruppal akár a teljes, megszokott cukorfogyasztásodat kiválthatod, de a szirupot cukorbetegek is fogyaszthatják - bár ekkor a szirup összetételét természetesen figyelembe kell venni a napi cukorbevitel során.

Ezt is szeretjük