A legfinomabb anyagcsere-pörgető italok
Ott van a konyhádban!
Könnyen akarsz fogyni? Íme, három kivételesen hatékony anyagcsere-pörgető ital, mely ráadásul ízletes is.

beauty and style
Top olvasott cikkek

A fogyókúra sikerének egyik legfontosabb feltétele a gyors anyagcsere, mely biztosítja a táplálékok energiává alakulását, megakadályozza a raktározást, valamint a kiválasztószervek működésének fokozásával a salakanyagok eltávolításáról is gondoskodik.

Ha a lehető legegyszerűbb stratégiát szeretnéd követni, működését az egyébként is alapvető fontosságúnak számító folyadékbevitel növelésével is támogathatod, különösen, ha olyan italokat fogyasztasz, melyek e szempontból is jótékony hatással bírnak. A következő hármat, ha betartod a mennyiségi előírásokat, érdemes kortyolgatnod.

Zöld tea

A távol-keleti táplálkozás egyik jelképének számít az évezredek óta alkalmazott zöld tea, melynek gyógyító és szépítő tulajdonságait már az ókorban felismerték. Fő alkotóelemei közé tartoznak a katekinek, melyek nagy szerepet játszanak a zsíranyagcsere-folyamatok szabályozásában.

Japán orvosi vizsgálatok bizonyították, hogy a megfelelő mennyiségű katekin segítségével megakadályozható a súlygyarapodás, illetve a káros koleszterinek szintje is csökken. A diéta során a zöld tea vízhajtó hatásának is hasznát veheted, emellett azonban egészségvédő tulajdonságai miatt is érdemes fogyasztanod. A zöld tea másik fő fitokemikáliái, az epitechin flavanolok ugyanis erős antioxidáns, antibakteriális, antivirális, véralvadásgátló, immunerősítő és rákellenes hatású vegyületek.

A flavanolok védelmet jelentenek a fogszuvasodás kialakulásával szemben is azáltal, hogy meggátolják a fogakra káros plakkok megjelenését. Holland vizsgálatok szerint naponta két-három csésze zöld teát érdemes elfogyasztanod az optimális egészségügyi hatás érdekében.

A tea elkészítése során ügyelj arra, hogy ne forrald fel teljesen a vizet, ezzel ugyanis károsíthatod a benne rejtőző jótékony hatóanyagokat. A jellegzetes és könnyű ízvilággal rendelkező teát számos formában megvásárolhatod, de lehetőleg a filter nélküli, szálas változatokat válaszd, ugyanis általában ezek tartalmazzák a legnagyobb arányban az értékes összetevőket.

Vörösbor

Hazánk egyik nemzeti kincse, a vörösbor nemcsak az étkezéseket teszi ízesebbé és oldottabbá, de megkönnyíti a nehéz ételek megemésztését is, fokozza a bélműködést, illetve feltölti szervezetedet értékes sejtvédő hatóanyagokkal. A szőlő héjában található resveratrol nevű fitokemikália ideális súlyod elérését is támogatja, ugyanis fokozza a zsírsejtek lebontásának sebességét, illetve véred LDL-koleszterin-szintjét is normalizálja. A resveratrol továbbá megvédi szíved és érrendszered egészségét, ezáltal a mérsékelt vörösborfogyasztással elkerülheted a szívinfarktus kialakulását is.

A felhasznált szőlő termőhelye is befolyásolja a resveratrolkoncentrációt, ezért érdemes például a pinot noir szőlőből készült bort választanod, hiszen ez a fajta különösen nagy mennyiségben tartalmazza ezeket a vegyületeket.

Az optimális emésztés és az egészség megőrzése érdekében naponta egy vagy két 125 ml-es adagot bátran elfogyaszthatsz az italból. Bár a borban található alkoholok elősegítik az egyedülálló fenolok felszívódását, óvakodj az ajánlottnál nagyobb mennyiségű borfogyasztástól, mivel tartósan károsíthatja méregtelenítő szerveidet.

Kakaó

Az istenek eledelének is nevezett italkülönlegességet az amerikai őslakosok, az aztékok és a maják fedezték fel. A spanyolok segítségével jutott el kontinensünkre ez a gyógyító hatású és roppant élvezetes finomság, mely ma felnőttek és gyerekek körében egyaránt igen kedvelt.

A kakaó anyagcsere-serkentő hatását a katechin nevű flavonoloknak köszönheti. A laboratóriumi vizsgálatok eredményei szerint a flavanolokban gazdag kakaó fogyasztása csökkenti a vér koleszterinszintjét, valamint meggátolja az elhízást és tested legyengülését is. Manapság rengeteg változatát megvásárolhatod, de az alakodra csak azok a kakaófélék lesznek jó hatással, melyek legalább 60%-os arányban tartalmaznak kakaóbabot, illetve nincsenek ízesítve különféle cukorszármazékokkal.

Naponta 3 dl kakaót elfogyaszthatsz a fogyókúra idején, viszont ügyelned kell arra, hogy kizárólag zsírszegény tehéntejből vagy szójatejből készítsd, illetve inkább a délelőtti órákban fogyaszd magasabb kalóriatartalma miatt. A napi kakaóadagodat felcserélheted 40 g 70%-os kakaótartalmú étcsokoládéra is, hiszen ezzel is hasonló hatást érhetsz el.

Cikkünk Lyndel Costain Szupertápanyagok kézikönyv című műve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

indiai
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Adj le 5 kilót az indiai diétával!

kenyer
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

A zsírbontó Simmons-diéta

Ezt is szeretjük