A diétázók kedvence a zsírolvasztó fehérjediéta
2 hét alatt 4 kiló mínusz
Programozd fogyásra anyagcserédet! Diétánkkal két hét alatt megteheted, és akár négy kilót is leadhatsz.

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Könnyű, 5 perces nyári frizura: kényelmes, és nem lesz benne meleged »

Házi lábápoló maszk bőrkeményedés ellen: hidratálja és puhítja a sarkakat »

Újra hódít Audrey Hepburn kedvenc csíkos felsője: a breton top igazi nyári klasszikus »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy fogyókúra mindig lemondásokkal jár, hiszen a korábbi, láthatóan súlygyarapító étkezési kultúra változástatásra szorul. Önkontroll, akarat és elszántság nélkül nem sikerülhet megszabadulni a feleslegtől, abban az esetben viszont, ha okosan választod meg az elfogyasztott ételeket, anélkül is fogyhatsz, hogy állandó éhségérzettel kellene küzdened. Ebben segít következő, fehérjefogyasztásra épülő diétánk is.

Miért is jó a fehérje?

A fehérje az aminosavak polimerjeiből képez makromolekulákat, melyek a szervezet minden sejtfolyamatában részt vesznek. A funkciókat tekintve a legfontosabbak közé tartoznak az enzimek, a sérülések és fertőzések elleni védekezést segítő védőfehérjék és a mozgáshoz szilárd vázat biztosító struktúrafehérjék.

Amennyiben a szervezet nem jut elegendő proteinhez, az a biológiai folyamatok rovására mehet, ennek következtében az immunrendszered és az erőnléted szenvedhet csorbát. A legfőbb fehérjeforrás a tojás, de proteinben gazdag még a gomba, a tejtermékek, a halak, de sovány húsokkal is növelheted fehérjefogyasztásodat. Így beindíthatod a súlyvesztést - hiszen a fehérje elengedhetetlen az izomépítéshez, a megfelelő anyagcseréhez és a zsírégető folyamatokhoz -, ráadásul csökkenhet a vérnyomásod és vércukorszinted is.

A zsírtartalékok felhasználása

Az elmélet roppant egyszerű: a fehérje beindítja a fogyást anélkül, hogy izomtömegedből veszítenél. A diéta lényege, hogy a szervezetet átállítsd arra, hogy a zsírtartalékokból éljen, ez azonban nem azt jelenti, hogy kizárólag fehérjét vegyél magadhoz, csak az arányokon kell változtatnod.

Kerülnöd kell minden olyan táplálékot, mely tele van cukorral és szénhidráttal, ilyen például a fehér lisztből készült pékáru és tészta. A szilárd táplálékok mellett naponta legalább két liter folyadékot vegyél magadhoz szénsavmentes ásványvíz vagy édesítés nélküli gyógytea formájában. Mielőtt belekezdesz a diétába, hasznos lehet, ha előtte egy-két napig zöldség- vagy gyümölcsnapot tartasz, így kevésbé lesz megterhelő a kezdeti éhségérzet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két főtt tojás két paradicsommal.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 20 dkg grillezett pulykamell, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: fél bögre mandula.
Vacsora: 15 dkg saláta főtt tojásból, uborkából és paradicsomból.

2. nap

Reggeli: két lágy tojás borssal, egy bögre zsírszegény tej.
Tízórai: egy marék mogyoró.
Ebéd: egy tányér spenótfőzelék két tojással.
Uzsonna: egy banán, egy bögre zsírszegény tej.
Vacsora: 20 dkg főtt hal, egy bögre spenótlevél.

3. nap

Reggeli: omlett két tojásból, egy zöldpaprika.
Tízórai: egy sárgarépa, egy marék mandula.
Ebéd: 20 dkg füstölt hal egy bögre párolt brokkolival.
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt egy marék mandulával.
Vacsora: egy tányér zöldségleves.

4. nap

Reggeli: fél bögre alacsony zsírtartalmú müzli egy bögre tejjel.
Tízórai: egy alma egy kis doboz zsírszegény joghurttal.
Ebéd: 20 dkg grillezett csirkemell egy bögre paradicsomos zöldsalátával.
Uzsonna: egy marék mogyoró.
Vacsora: 10 dkg füstölt lazac egy bögre spenótlevéllel.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. Várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják a diétát. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

5. nap

Reggeli: omlett két tojásból két paradicsommal.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 20 dkg párolt lazac egy paprikával és egy bögre zöldsalátával.
Uzsonna: egy banán, egy pohár tej.
Vacsora: egy bögre babsaláta.

6. nap

Reggeli: két lágy tojás két paradicsommal.
Tízórai: egy marék mandula, egy sárgarépa.
Ebéd: 20 dkg grillezett csirkemell egy bögrényi gombával és zöldsalátával.
Uzsonna: egy kis doboz kefir.
Vacsora: két bögre saláta két főtt tojással, paradicsommal, uborkával.

7. nap

Reggeli: fél bögre alacsony zsírtartalmú müzli egy pohár tejjel.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 20 dkg főtt hús egy bögre párolt zöldséggel.
Uzsonna: egy marék mogyoró.
Vacsora: zöldfűszeres omlett két tojásból, két paradicsommal.

OLVASD EL EZT IS!

no gyumolcstal
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

7 nap, 4 kiló

ananaszlevelek
  • almaecet
  • narancs

6 nap, 3 kiló

toscanai
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

5 kiló mínusz a Toscana-diétával

Ezt is szeretjük