8 étel, ami beindítja a fogyást
Kezdj ezekkel!
Belefognál a fogyókúrába, de nem tudod, hogy csináld? Első lépésként szerezd be ezeket a hasznos élelmiszereket!

Ez is érdekelhet

Országos Iskolakert-fejlesztési Program: úton egy környezettudatos generáció felé (x)

Bónusz napok a dm-ben: szuper ajánlattal vár kedvenc drogériád (x)

beauty and style

Az 51 éves Jennifer Lopez még dínós pulcsiban is dögös: csak ritkán láthatjuk ennyire felöltözve »

Nem olyanok, mint a megszokott instaszelfik: gyönyörű képeket készített magáról a fotósnő »

Nincs nőiesebb viselet a pliszírozott szoknyánál: így viseld a szezon alapdarabjaival »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Aki már követett diétát, nagyjából tudja, mely élelmiszerek számítanak tiltólistásnak, és melyek az egészséges táplálkozás fontos elemei. Vannak azonban olyanok is, melyek utóbbiakon belül is kiemelt hatékonysággal bírnak. A következő magas tápértékű, karcsúsító élelmiszereknek feltétlenül helyük van a bevásárlókosárban.

Lenmag

A lenmag fontos forrása az omega-3 zsírsavaknak, így amellett, hogy értékes tápanyagokkal látja el szervezetedet, idegrendszeredre is jó hatással lesz fogyasztása. Mindemellett serkenti az emésztést, székrekedés és lassú anyagcsere esetén például nem hiányozhat az étrendből. A legjobb választás, ha zsírszegény, natúr, élőflórás joghurtba szórod, de salátádat is kiegészítheted vele, önmagában, de például olívaolajos öntetbe keverve is.

Tofu

A tofu az ázsiai konyha klasszikus alapanyaga, a növényi eredetű fehérjék kiváló forrása, magas kalciumtartalommal, mely kombináció különösen hatékony a zsírégetés szempontjából. Különböző ízesítéssel kapható, ezek közé tartozik a füstölt, a pácolt, a tengeri moszattal dúsított.

A zöldséghez vagy rizshez pirítsd meg, ha pedig levesben kívánod felhasználni, turmixold le - pompás, tejszín állagú krémet kapsz, természetesen az említett tejtermék káros zsiradékai nélkül. Lereszelve is az ételekhez adható. Mindemellett az egyik legkedveltebb húspótló, elkészítheted vele például a spagetti vegetáriánus változatát is.

Csicseriborsó

A különleges alakú finomság kiváló kalcium-, vas- és B2-vitamin-forrást jelent, mely anyagok mindegyike létfontosságú a megfelelően működő anyagcseréhez, mindemellett igen tápláló élelmiszer, anélkül, hogy felesleges kalóriákat juttatna szervezetedbe. Ízletes kenőkrém készíthető belőle, ha megfőzöd és leturmixolod, majd citromlével, olívaolajjal, sóval, borssal, esetleg lilahagymával ízesíted.

Teljes kiőrlésű tésztafélék

A fehér lisztből készült péktermékekkel és tésztákkal ellentétben ezek teljes kiőrlésű lisztből készülnek, így több értékes ásványi anyagot tartalmaznak, nem utolsósorban pedig jóval több rostot, így jótékony hatással vannak az emésztésre és az anyagcserére, kevesebb kalória szívódik fel általuk, emellett kevésbé hagyják, hogy a salakanyagok felhalmozódjanak az emésztőrendszerben.

Vörös lencse

A hüvelyes növények kiváló választást jelentenek, ha minőségi élelmiszerekkel, főként pedig minőségi növényi fehérjével szeretnéd dúsítani étrended. Magas proteintartalma révén segíti az anyagcserét, emellett hosszú időre biztosítja a jóllakottság érzetét. Beáztatás nélkül is gyorsan elkészül, és igen könnyen emészthető.

Természetes zsírégetők

További szerekre is kíváncsi vagy, melyekkel beindíthatod a fogyást? Nézd meg videónkat!

Bulgur

A bulgur olyan fontos anyagok forrása, mint az A-vitamin, a foszfor, a vas és a magnézium. Utóbbi kettő különösen fontos az optimális anyagcsere-működéshez, emellett magas a rost-, illetve alacsony a zsírtartalma, de táplálóbb, mint a rizs. Kemény, kicsírázott búzából gyártják - búzatöretnek is nevezik. Töltelékekhez, salátákhoz, zöldséghez vagy mártásokhoz is adható, de húsok köreteként is tálalhatod.

Sötétzöld leveles zöldségek

Sokan a lehető legegészségesebb zöldségféléknek tartják őket, ugyanis a kalcium, a vas, a kálium, a C-vitamin és egyéb antioxidánsok, ásványi anyagok kiváló forrásai. A táplálkozási szakértők szerint jó volna, ha minden étkezéshez fogyasztanál zöldségeket, azok között is minél többet a sötétzöld levelűekből - spenót, brokkoli, mángold, rukkola, galambbegysaláta.

Boróka

A boróka közönséges változata gyulladáscsökkentő antioxidánsokban és illóolajokban gazdag. A bogyót fűszerként használva vizelethajtó, emésztést elősegítő hatását is élvezheted, emellett alkalmazható reuma, köszvény esetén is. Húsok, sonka, pácok, savanyúságok ízesítésére használható, kizárólag azonban szakboltokban és élelmiszerboltokban vásárold meg, ne keresd a természetben, számos alfajtája ugyanis mérgező.

Cikkünk a Reader’s Digest Kiadó Formabontó zsírlebontó című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük